Buchkapitel (2688)

7941.
Buchkapitel
Little, T. D.: Sociocultural influences on the development of children's action-control beliefs. In: Motivation and self-regulation across the life span, S. 281 - 315 (Hg. Heckhausen, J.; Dweck, C. S.). Cambridge University Press, New York (1998)
7942.
Buchkapitel
Maas, I.: Coding Dutch occupations into ISCO68: The 500 most frequent male occupations in the HSN-Utrecht data set. In: Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations, S. 95 - 117 (Hg. van Leeuwen, M. H. D.; Maas, I.; Miles, A.). Max Planck Institute for Human Development, Berlin (1998)
7943.
Buchkapitel
Maas, I.; van Leeuwen, M. H. D.: HISCO coding principles: Status quo after having coded the 500 most frequent male occupations in historical data sets from Belgium, Canada, England, France, the Netherlands and Sweden. In: Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations, S. 5 - 24 (Hg. van Leeuwen, M. H. D.; Maas, I.; Miles, A.). Max Planck Institute for Human Development, Berlin (1998)
7944.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Lebensverlauf. In: Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands, S. 438 - 451 (Hg. Schäfers, B.; Zapf, W.). Leske + Budrich, Opladen (1998)
7945.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: James Colemans Untersuchungen zum amerikanischen Bildungswesen und ihr Verhältnis zu seiner Handlungs- und Gesellschaftstheorie. In: Norm, Herrschaft und Vertrauen: Beiträge zu James S. Colemans Grundlagen der Sozialtheorie, S. 180 - 192 (Hg. Müller, H. P.; Schmid, M.). Westdeutscher Verlag, Opladen (1998)
7946.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Causality, comparisons and bad practices in empirical social research: A comment on Stanley Lieberson's chapter. In: Rational choice theory and large-scale data analysis, S. 146 - 157 (Hg. Blossfeld, H.-P.; Prein, G.). Westview Press, Boulder, CO (1998)
7947.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: German survivors of World War II: The impact on the life course of the collective experience of birth cohorts. In: German Sociology, Bd. 61, S. 207 - 221 (Hg. Gerhardt, U.). The Continuum Publishing Company, New York (1998)
7948.
Buchkapitel
Mayer, K. U.; Müller, W.: Elörelépés a társadalmi mobilitás kutatásában? In: Társadalmi Mobilitás: Hagyományos és új megközelitések, S. 154 - 166 (Hg. Péter, R.). Yj Mandátum Könyvkiadó, Budapest (1998)
7949.
Buchkapitel
Oesterreich, D.: Lernziel: Die deutsche Nation: Expertenbefragung zu den Zielen politischer Bildung in der Sekundarstufe I. In: Globalisierung am Horizont politischen Lernens, S. 147 - 163 (Hg. Anhelm, F. E.). Evangelische Akademie, Rehburg-Loccum (1998)
7950.
Buchkapitel
Oesterreich, D.: Authoritarianism and right-wing extremism among German youth: Evidence from three empirical studies. In: Cross-cultural perspectives on youth and violence, S. 39 - 51 (Hg. Watts, M.). JAI Press, Greenwich, CT (1998)
7951.
Buchkapitel
Savelsbergh, E. R.; Jong, T. d.; Ferguson-Hessler, M. G. M.: Competence-related differences in problem representations: A study in physics problem solving. In: Learning with multiple representations, S. 263 - 282 (Hg. Van Someren, M. W.; Reimann, P.; Boshuizen, H. P. A.; De Jong, T.). Elsevier Science, Amsterdam (1998)
7952.
Buchkapitel
Schiefele, U.; Köller, O.: Intrinsische und extrinsische Motivation. In: Handwörterbuch Pädagogische Psychologie, S. 193 - 197 (Hg. Rost, D. H.). Beltz, Weinheim (1998)
7953.
Buchkapitel
Schnabel, K.-U.: TIMSS - Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich - Wie können Schulen und Lehrer reagieren? In: Wie wird Deutschlands Bildung fit für die Zukunft?, S. 24 - 33 (Hg. Verband Bildung und Erziehung e.V.). Verband Bildung und Erziehung, Bonn (1998)
7954.
Buchkapitel
Schnabel, K.-U.: Schuleffekte. In: Handwörterbuch Pädagogische Psychologie, S. 431 - 435 (Hg. Rost, D. H.). Beltz, Weinheim (1998)
7955.
Buchkapitel
Schnabel, K. U.: Einführung in die Mehrebenenanalyse. In: Differentielle Lernpsychologie: Grundlagen und Anwendungsfehler, S. 163 - 170 (Hg. Witruk, E.). Leipziger Universitätsverlag, Leipzig (1998)
7956.
Buchkapitel
Schulz, R.; Heckhausen, J.: Emotion and control: A life-span perspective. In: Annual review of gerontology and geriatrics, Bd. 17, S. 185 - 205. Springer, New York (1998)
7957.
Buchkapitel
Schümer, G.: Vzdelávání v oblasti matematiky v Japonsku, Spojených státech a v Nemecku: Posuzování obtíznosti a hodnocení vzdelávací úcinnosti. In: Rozvoj autonomie skol: Podmínsky, prostredky, evaluace, S. 111 - 123 (Hg. Navratil, S.; Van Buer, J.). Univerzita J. E. Purkyne, Usti nad Labem (1998)
7958.
Buchkapitel
Schütze, Y.; Wagner, M.: Verwandtschaft - Begriff und Tendenzen der Forschung. In: Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema, S. 7 - 16 (Hg. Wagner, M.; Schütze, Y.). Enke, Stuttgart (1998)
7959.
Buchkapitel
Solga, H.: The necessity of increasing differentiation at German universities: A model proposed by young scientists, doctoral and graduate students. In: The future role at the universities in the scientific and academic system, S. 37 - 41 (Hg. Dormandy, J. A.; Mittelstraß, J.). Ernst Schering Research Foundation, Berlin (1998)
7960.
Buchkapitel
Solga, H.: The fate of the East German upper service class after 1989: Types of system transformation and changes in elite recruitment. In: Eliten, politische Kultur und Privatisierung in Ostdeutschland, Tschechien und Mitteleuropa, S. 97 - 117 (Hg. Srubar, I.). Universitätsverlag Konstanz, Konstanz (1998)
Zur Redakteursansicht