Wissenschaftliche Publikationen

Zeitschriftenartikel (3)

1.
Zeitschriftenartikel
Cornelius, S. W.; Willis, S. L.; Nesselroade, J. R.; Baltes, P. B.: Convergence between attention variables and factors of psychometric intelligence in older adults. Intelligence 7, S. 253 - 269 (1983)
2.
Zeitschriftenartikel
Edelstein, W.: Zur Rezeption Piagets in der Pädagogik: Eine Einleitung zu diesem Heft. Neue Sammlung 23 (2), S. 98 - 101 (1983)
3.
Zeitschriftenartikel
Willis, S. L.; Cornelius, S. W.; Blow, F. C.; Baltes, P. B.: Training research in aging: Attentional processes. Journal of Educational Psychology 75 (2), S. 257 - 270 (1983)

Buch (2)

4.
Buch
Baumert, J.; Fuchs, J.; Hopf, D.; Köhler, H.; Krais, B.; Krappmann, L.; Leschinsky, A.; Naumann, J.: Between elite and mass education: Education in the Federal Republic of Germany. State University of New York Press, Albany (1983), XVIII, 348 S.
5.
Buch
Hoff, E.; Lappe, L.; Lempert, W.: Methoden zur Untersuchung der Sozialisation junger Facharbeiter. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1983), Teil 1: IX, 272; Teil 2: 221 S.

Buchkapitel (7)

6.
Buchkapitel
Baltes, P. B.: Zur Psychologie der Intelligenz im Alter - nur Abbau oder auch Entwicklung? In: Jahrbuch / Max-Planck-Gesellschaft zur Förderung der Wissenschaften, Bd. 1983, S. 53 - 72 (Hg. Max-Planck-Gesellschaft zur Förderung der Wissenschaften). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (1983)
7.
Buchkapitel
Baltes, P. B.: Functional age and social policy in aging. In: Aging: A challenge to science and society, Bd. Vol. 3. Behavioural sciences and conclusions, S. 435 - 438 (Hg. Birren, J. E.; Munnichs, J. M. A.; Thomae, H.; Marois, M.). Oxford University Press, Oxford (1983)
8.
Buchkapitel
Baltes, P. B.: Life-span developmental psychology: Observations on history and theory revisited. In: Developmental psychology: Historical and philosophical perspectives, S. 79 - 111 (Hg. Lerner, R. M.). Erlbaum, Hillsdale, NJ (1983)
9.
Buchkapitel
Baltes, P. B.; Sowarka, D.: Entwicklungspsychologie und Entwicklungsbegriff. In: Entwicklungspsychologie: Ein Handbuch in Schlüsselbegriffen, S. 11 - 20 (Hg. Silbereisen, R. K.; Montada, L.). Urban & Schwarzenberg, München (1983)
10.
Buchkapitel
Baumert, J.: In-service-teacher-training and curriculum development as preparation for expansion of the comprehensive school in Berlin: A case study. In: In-service-teacher-training models, methods and criteria of its evaluation, S. 39 - 57 (Hg. Teschner, W.-P.; Harbo, T.; Gran, B.; Haft, H.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1983)
11.
Buchkapitel
Edelstein, W.: Cultural constraints on development and the vicissitudes of progress. In: The child and other cultural inventions, S. 48 - 81 (Hg. Kessel, F. S.; Siegel, A. W.). Praeger, New York (1983)
12.
Buchkapitel
Mayer, K. U.; Papastefanou, G.: Arbeitseinkommen im Lebensverlauf: Probleme der retrospektiven Erfassung und empirische Materialien. In: Ansätze der Lebenseinkommensanalyse, S. 101 - 122 (Hg. Schmähl, W.). Mohr, Tübingen (1983)

Forschungspapier (1)

13.
Forschungspapier
Carroll, G. R.; Mayer, K. U.: Organizational effects in the wage attainment process. Arbeitspapier / Sonderforschungsbereich Mikroanalytische Grundlagen der Gesellschaftspolitik 95 (1983), 29 S.

Bericht (1)

14.
Bericht
Jahresbericht 1983. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1983), 158 S.

Rezension (1)

15.
Rezension
Baltes, P. B.; Skinner, E. A.: A life-span study continued [Review of the book Present and past in middle life]. Science 220, S. 62 - 63 (1983)
Zur Redakteursansicht