Buchkapitel (2690)

7961.
Buchkapitel
Savelsbergh, E. R.; Jong, T. d.; Ferguson-Hessler, M. G. M.: Competence-related differences in problem representations: A study in physics problem solving. In: Learning with multiple representations, S. 263 - 282 (Hg. Van Someren, M. W.; Reimann, P.; Boshuizen, H. P. A.; De Jong, T.). Elsevier Science, Amsterdam (1998)
7962.
Buchkapitel
Schiefele, U.; Köller, O.: Intrinsische und extrinsische Motivation. In: Handwörterbuch Pädagogische Psychologie, S. 193 - 197 (Hg. Rost, D. H.). Beltz, Weinheim (1998)
7963.
Buchkapitel
Schnabel, K.-U.: TIMSS - Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich - Wie können Schulen und Lehrer reagieren? In: Wie wird Deutschlands Bildung fit für die Zukunft?, S. 24 - 33 (Hg. Verband Bildung und Erziehung e.V.). Verband Bildung und Erziehung, Bonn (1998)
7964.
Buchkapitel
Schnabel, K.-U.: Schuleffekte. In: Handwörterbuch Pädagogische Psychologie, S. 431 - 435 (Hg. Rost, D. H.). Beltz, Weinheim (1998)
7965.
Buchkapitel
Schnabel, K. U.: Einführung in die Mehrebenenanalyse. In: Differentielle Lernpsychologie: Grundlagen und Anwendungsfehler, S. 163 - 170 (Hg. Witruk, E.). Leipziger Universitätsverlag, Leipzig (1998)
7966.
Buchkapitel
Schulz, R.; Heckhausen, J.: Emotion and control: A life-span perspective. In: Annual review of gerontology and geriatrics, Bd. 17, S. 185 - 205. Springer, New York (1998)
7967.
Buchkapitel
Schümer, G.: Vzdelávání v oblasti matematiky v Japonsku, Spojených státech a v Nemecku: Posuzování obtíznosti a hodnocení vzdelávací úcinnosti. In: Rozvoj autonomie skol: Podmínsky, prostredky, evaluace, S. 111 - 123 (Hg. Navratil, S.; Van Buer, J.). Univerzita J. E. Purkyne, Usti nad Labem (1998)
7968.
Buchkapitel
Schütze, Y.; Wagner, M.: Verwandtschaft - Begriff und Tendenzen der Forschung. In: Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema, S. 7 - 16 (Hg. Wagner, M.; Schütze, Y.). Enke, Stuttgart (1998)
7969.
Buchkapitel
Solga, H.: The necessity of increasing differentiation at German universities: A model proposed by young scientists, doctoral and graduate students. In: The future role at the universities in the scientific and academic system, S. 37 - 41 (Hg. Dormandy, J. A.; Mittelstraß, J.). Ernst Schering Research Foundation, Berlin (1998)
7970.
Buchkapitel
Solga, H.: The fate of the East German upper service class after 1989: Types of system transformation and changes in elite recruitment. In: Eliten, politische Kultur und Privatisierung in Ostdeutschland, Tschechien und Mitteleuropa, S. 97 - 117 (Hg. Srubar, I.). Universitätsverlag Konstanz, Konstanz (1998)
7971.
Buchkapitel
Stern, E.: Schneisen im Dschungel wissenschaftlicher Fragestellungen. In: Jahrbuch Grundschule, S. 123 - 127 (Hg. Brügelmann, H.; Fölling-Albers, M.; Richter, S.). Friedrich Verlag, Seelze/Velber (1998)
7972.
Buchkapitel
Stern, E.: Die Entwicklung schulbezogener Kompetenzen: Mathematik. In: Entwicklung im Kindesalter, S. 95 - 113 (Hg. Weinert, F. E.). Beltz, Weinheim (1998)
7973.
Buchkapitel
Stern, E.: Early training: Who, what, when, why, and how? In: The role of contexts and models in the development of mathematical strategies and procedures, S. 239 - 253 (Hg. Beishuizen, M.; Gravemeijer, K. P. E.; van Lieshout, E. C. D. M.). C. D. B. Press, Utrecht (1998)
7974.
Buchkapitel
Voges, W.; Frick, J. R.; Büchel, F.: The integration of immigrants into West German society - The impact of social assistance. In: Immigration, citizenship, and the welfare state in Germany and the United States - Part A, S. 159 - 174 (Hg. Kurthen, H.; Fijalkowski, J.; Wagner, G. G.). JAI Press, Greenwich, CT (1998)
7975.
Buchkapitel
Wagner, G. G.; Büchel, F.; Haisken-DeNew, J. P.; Spieß, C. K.: Education as a keystone of integration of immigrants: Determinants of school attainment of immigrant children in West Germany. In: Immigration, citizenship, and the welfare state in Germany and the United States - Part A, S. 35 - 46 (Hg. Kurthen, H.; Fijalkowski, J.; Wagner, G. G.). JAI Press, Greenwich, CT (1998)
7976.
Buchkapitel
Weißhuhn, G.; Büchel, F.: Germany. In: Pathways and participation in vocational and technical education and training, S. 195 - 239 (Hg. Federal Ministry of Education, Research, and Technology). OECD, Paris (1998)
7977.
Buchkapitel
Zeiher, H.: Kindheit. In: Grundbegriffe der Soziologie, S. 166 - 169 (Hg. Schäfers, B.). Leske + Budrich, Opladen (1998)
7978.
Buchkapitel
Zeiher, H.: Kinder und ihre Verwandten. In: Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema, S. 127 - 145 (Hg. WAgner, M.; Schütze, Y.). Enke, Stuttgart (1998)
7979.
Buchkapitel
Zeiher, H.: Kinder in der Gesellschaft und Kindheit in der Soziologie. In: Kindergartenentwicklung: Profil trotz Finanzkrise, S. 155 - 186 (Hg. Pestalozzi-Fröbel-Verband). Beltz, Weinheim (1998)
7980.
Buchkapitel
Baltes, P. B.: Gegen Vorurteile und Klischees: "Die Berliner Altersstudie". In: Alterung und kommunale Politik, S. 11 - 20 (Hg. Klose, H.-U.). SPD-Parteivorstand, Bonn (1997)
Zur Redakteursansicht