Buchkapitel (2688)

7261.
Buchkapitel
Baltes, P. B.: On the incomplete architecture of human ontogeny: Selection, optimization, and compensation as foundation of developmental theory. In: Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology, S. 17 - 43 (Hg. Staudinger, U. M.; Lindenberger, U.). Kluwer, Boston, MA (2003)
7262.
Buchkapitel
Baltes, P. B.; Freund, A. M.: Human strengths as the orchestration of wisdom and selective optimization with compensation. In: A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology, S. 23 - 35 (Hg. Aspinwall, L. G.; Staudinger, U. M.). American Psychological Association, Washington, DC (2003)
7263.
Buchkapitel
Baltes, P. B.; Freund, A. M.: The intermarriage of wisdom and selective optimization with compensation: Two meta-heuristics guiding the conduct of life. In: Flourishing: Positive psychology and the life well-lived, S. 249 - 273 (Hg. Keyes, C. L. M.; Haidt, J.). American Psychological Association, Washington (2003)
7264.
Buchkapitel
Baumert, J.: Transparenz und Verantwortung. In: Die Bildung der Zukunft, S. 213 - 228 (Hg. Killius, N.; Kluge, J.; Reisch, L.). Suhrkamp, Frankfurt am Main (2003)
7265.
Buchkapitel
Baumert, J.: Abschied von Friedrich Edding. In: Abschied von Friedrich Edding: Reden auf der akademischen Trauerfeier am 24. Januar 2003, S. 9 - 11. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (2003)
7266.
Buchkapitel
Baumert, J.; Artelt, C.: Konzeption und technische Grundlagen der Studie. In: PISA 2000: Ein differenzierter Blick auf die Länder der Bundesrepublik Deutschland, S. 11 - 50 (Hg. Baumert, J.; Artelt, C.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M. et al.). Leske + Budrich, Opladen (2003)
7267.
Buchkapitel
Baumert, J.; Cortina, K. S.; Leschinsky, A.: Grundlegende Entwicklungen und Strukturprobleme im allgemein bildenden Schulwesen. In: Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland: Strukturen und Entwicklungen im Überblick, Complete rev. and ext. ed. Aufl., S. 52 - 147 (Hg. Cortina, K. S.; Baumert, J.; Leschinsky, A.; Mayer, K. U.; Trommer, L.). Rowohlt, Reinbek bei Hamburg (2003)
7268.
Buchkapitel
Baumert, J.; Roeder, P. M.; Watermann, R.: Das Gymnasiu: Kontinuität im Wandel. In: Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland: Strukturen und Entwicklungen im Überblick, Complete rev. and ext. ed. Aufl., S. 487 - 524 (Hg. Cortina, K. S.; Baumert, J.; Leschinsky, A.; Mayer, K. U.; Trommer, L.). Rowohlt, Reinbek bei Hamburg (2003)
7269.
Buchkapitel
Baumert, J.; Roeder, P. M.; Watermann, R.: Das Gymnasium: Kontinuität im Wandel. In: Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland: Strukturen und Entwicklungen im Überblick, S. 487 - 524 (Hg. Cortina, K. S.; Baumert, J.; Leschinsky, A.; Mayer, K. U.; Trommer, &. L.). Rowohlt, Reinbek bei Hamburg (2003)
7270.
Buchkapitel
Baumert, J.; Trautwein, U.; Artelt, C.: Schulumwelten - institutionelle Bedingungen des Lehrens und Lernens. In: PISA 2000: Ein differenzierter Blick auf die Länder der Bundesrepublik Deutschland, S. 261 - 331 (Hg. Baumert, J.; Artelt, C.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M. et al.). Leske + Budrich, Opladen (2003)
7271.
Buchkapitel
Blumberg, E.; Möller, K.; Jonen, A.; Hardy, I.: Multikriteriale Zielerreichung im naturwissenschaftsbezogenen Sachunterricht der Grundschule. In: Lernwege und Aneignungsformen im Sachunterricht, S. 77 - 92 (Hg. Czech, D.; Schwier, H. J.). Klinkhardt, Bad Heilbrunn/Obb. (2003)
7272.
Buchkapitel
Büchel, F.: "Das duale System zeigt zusehends Probleme": [Interview mit Felix Büchel]. In: Wirtschaftsbericht 2003: Brücken in den Arbeitsmarkt, S. 60 - 60 (Hg. Bundesministerium für Wirtschaft und Arbeit). Bundesministerium für Wirtschaft und Arbeit, Berlin (2003)
7273.
Buchkapitel
Büchel, F.; De Grip, A.; Mertens, A.: The overeducated European? In: Overeducation in Europe: Current issues in theory and policy, S. 3 - 10 (Hg. Büchel, F.; De Grip, A.; Mertens, A.). Edward Elgar, Cheltenham, UK (2003)
7274.
Buchkapitel
Büchel, F.; Engelhardt, H.: Missing the partner and his earnings: Income situation and labour market participation of single mothers in West and East Germany. In: Women in the labour market in changing economies: Demographic issues, S. 87 - 103 (Hg. García, B.; Anker, R.; Pinnelli, A.). Oxford University Press, Oxford (2003)
7275.
Buchkapitel
Bullock, M.; Nunner-Winkler, G.; Stern, E.; López, A.; Ziegler, A.: Using a complex rule in different domains: when familiar schemes do not help. In: Critical Thinking and Reasoning: Current Research, Theory, and Practice, S. 121 - 142 (Hg. Fasko, D. [.].). Hampton Press, Cresskill (2003)
7276.
Buchkapitel
Cortina, K. S.; Trommer, L.: Bildungswege und Bildungsbiographien in der Sekundarstufe I. In: Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland: Strukturen und Entwicklungen im Überblick, Rev. and ext. ed. Aufl., S. 342 - 391 (Hg. Cortina, K. S.; Baumert, J.; Leschinsky, A.; Mayer, K. U.; Trommer, L.). Rowohlt, Reinbek bei Hamburg (2003)
7277.
Buchkapitel
Czienskowski, U.: Meta-Analysis - not just research synthesis! In: Meta-Analysis: New developments and applications in medical and social sciences, S. 141 - 152 (Hg. Schulze, R.; Holling, H.; Böhning, D.). Hogrefe & Huber, Göttingen (2003)
7278.
Buchkapitel
Franz, G.-U.; Kroha, R.; Trautwein, U.; Köller, O.: Integrierte Gesamtschule Kastellstraße, Wiesbaden. In: Schulqualität und Schülerleistung: Evaluationsstudie über innovative Schulentwicklung an fünf hessischen Gesamtschulen, S. 88 - 119 (Hg. Köller, O.; Trautwein, U.). Juventa, Weinheim (2003)
7279.
Buchkapitel
Freund, A. M.; Baltes, P. B.: Strategien guten Alterns. In: Lehrbuch der Gerontopsychiatrie und -psychotherapie: Grundlagen - Klinik - Therapie, 2nd., ext. and upd. ed. Aufl., S. 4 - 10 (Hg. Förstl, H.). Thieme, Stuttgart (2003)
7280.
Buchkapitel
Freund, A. M.; Riediger, M.: Successful aging. In: Handbook of psychology, Bd. Vol. 6. Developmental psychology, S. 601 - 628 (Hg. Lerner, R. M.; Easterbrooks, M. A.; Mistry, J.). Wiley, Hoboken, NJ (2003)
Zur Redakteursansicht