Buchkapitel (2690)

7281.
Buchkapitel
Baumert, J.; Trautwein, U.; Artelt, C.: Schulumwelten - institutionelle Bedingungen des Lehrens und Lernens. In: PISA 2000: Ein differenzierter Blick auf die Länder der Bundesrepublik Deutschland, S. 261 - 331 (Hg. Baumert, J.; Artelt, C.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M. et al.). Leske + Budrich, Opladen (2003)
7282.
Buchkapitel
Blumberg, E.; Möller, K.; Jonen, A.; Hardy, I.: Multikriteriale Zielerreichung im naturwissenschaftsbezogenen Sachunterricht der Grundschule. In: Lernwege und Aneignungsformen im Sachunterricht, S. 77 - 92 (Hg. Czech, D.; Schwier, H. J.). Klinkhardt, Bad Heilbrunn/Obb. (2003)
7283.
Buchkapitel
Büchel, F.: "Das duale System zeigt zusehends Probleme": [Interview mit Felix Büchel]. In: Wirtschaftsbericht 2003: Brücken in den Arbeitsmarkt, S. 60 - 60 (Hg. Bundesministerium für Wirtschaft und Arbeit). Bundesministerium für Wirtschaft und Arbeit, Berlin (2003)
7284.
Buchkapitel
Büchel, F.; De Grip, A.; Mertens, A.: The overeducated European? In: Overeducation in Europe: Current issues in theory and policy, S. 3 - 10 (Hg. Büchel, F.; De Grip, A.; Mertens, A.). Edward Elgar, Cheltenham, UK (2003)
7285.
Buchkapitel
Büchel, F.; Engelhardt, H.: Missing the partner and his earnings: Income situation and labour market participation of single mothers in West and East Germany. In: Women in the labour market in changing economies: Demographic issues, S. 87 - 103 (Hg. García, B.; Anker, R.; Pinnelli, A.). Oxford University Press, Oxford (2003)
7286.
Buchkapitel
Bullock, M.; Nunner-Winkler, G.; Stern, E.; López, A.; Ziegler, A.: Using a complex rule in different domains: when familiar schemes do not help. In: Critical Thinking and Reasoning: Current Research, Theory, and Practice, S. 121 - 142 (Hg. Fasko, D. [.].). Hampton Press, Cresskill (2003)
7287.
Buchkapitel
Cortina, K. S.; Trommer, L.: Bildungswege und Bildungsbiographien in der Sekundarstufe I. In: Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland: Strukturen und Entwicklungen im Überblick, Rev. and ext. ed. Aufl., S. 342 - 391 (Hg. Cortina, K. S.; Baumert, J.; Leschinsky, A.; Mayer, K. U.; Trommer, L.). Rowohlt, Reinbek bei Hamburg (2003)
7288.
Buchkapitel
Czienskowski, U.: Meta-Analysis - not just research synthesis! In: Meta-Analysis: New developments and applications in medical and social sciences, S. 141 - 152 (Hg. Schulze, R.; Holling, H.; Böhning, D.). Hogrefe & Huber, Göttingen (2003)
7289.
Buchkapitel
Franz, G.-U.; Kroha, R.; Trautwein, U.; Köller, O.: Integrierte Gesamtschule Kastellstraße, Wiesbaden. In: Schulqualität und Schülerleistung: Evaluationsstudie über innovative Schulentwicklung an fünf hessischen Gesamtschulen, S. 88 - 119 (Hg. Köller, O.; Trautwein, U.). Juventa, Weinheim (2003)
7290.
Buchkapitel
Freund, A. M.; Baltes, P. B.: Strategien guten Alterns. In: Lehrbuch der Gerontopsychiatrie und -psychotherapie: Grundlagen - Klinik - Therapie, 2nd., ext. and upd. ed. Aufl., S. 4 - 10 (Hg. Förstl, H.). Thieme, Stuttgart (2003)
7291.
Buchkapitel
Freund, A. M.; Riediger, M.: Successful aging. In: Handbook of psychology, Bd. Vol. 6. Developmental psychology, S. 601 - 628 (Hg. Lerner, R. M.; Easterbrooks, M. A.; Mistry, J.). Wiley, Hoboken, NJ (2003)
7292.
Buchkapitel
Fritz, J.; Lohmann, A.; Sauer, H.; Köller, O.; Trautwein, U.: Steinwaldschule Neukirchen/Knüll. In: Schulqualität und Schülerleistung: Evaluationsstudie über innovative Schulentwicklung an fünf hessischen Gesamtschulen, S. 194 - 212 (Hg. Köller, O.; Trautwein, U.). Juventa, Weinheim (2003)
7293.
Buchkapitel
Füssel, H.-P.; Roeder, P. M.: Recht - Erziehung - Staat. In: Recht - Erziehung - Staat: Zur Genese einer Problemkonstellation und zur Programmatik ihrer zukünftigen Entwicklung, S. 7 - 25 (Hg. Füssel, H.-P.; Roeder, P. M.). Beltz, Weinheim (2003)
7294.
Buchkapitel
Gigerenzer, G.: Where do new ideas come from? A heuristics of discovery in the cognitive sciences. In: Observation and experiment in the natural and social sciences, S. 99 - 139 (Hg. Galavotti, M. C.). Kluwer Academic Publishers, Dordrecht (2003)
7295.
Buchkapitel
Gigerenzer, G.: The adaptive toolbox and life span development: Common questions? In: Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology, S. 423 - 435 (Hg. Staudinger, U. M.; Lindenberger, U.). Kluwer, Boston, MA (2003)
7296.
Buchkapitel
Goedicke, A.; Solga, H.: Strukturwandel und berufliche Mobilität. In: Berufsbildung für eine globale Gesellschaft - Perspektiven im 21. Jahrhundert: 4. BIBB-Fachkongreß 2002 (Arbeitskreis 1.1 "Der strukturelle Wandel der Arbeitswelt im Spiegel der Sozialforschung"): CD-ROM, S. CD-ROM - CD-ROM (Hg. Bundesinstitut für Berufsbildung). Bundesinstitut für Berufsbildung, Bonn (2003)
7297.
Buchkapitel
Heckhausen, J.: The future of lifespan developmental psychology: Perspectives from control theory. In: Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology, S. 383 - 400 (Hg. Staudinger, U. M.; Lindenberger, U.). Kluwer, Boston (2003)
7298.
Buchkapitel
Hertwig, R.; Ortmann, A.: Economists' and psychologists' experimental practices: How they differ, why they differ, and how they could converge. In: The psychology of economic decisions, Bd. Vol. 1. Rationality and well-being, S. 253 - 272 (Hg. Brocas, I.; Carillo, J. D.). Oxford University Press, Oxford (2003)
7299.
Buchkapitel
Hertwig, R.; Todd, P. M.: More is not always better: The benefits of cognitive limits. In: Thinking: Psychological perspectives on reasoning, judgment and decision making, S. 213 - 231 (Hg. Hardman, D.; Macchi, L.). Wiley, Chichester (2003)
7300.
Buchkapitel
Hillmert, S.: Karrieren und institutioneller Kontext: Fallstudien aus dem Bereich der Ausbildungsberufe. In: Karrierepolitik: Beiträge zur Rekonstruktion erfolgsorientierten Handelns, S. 81 - 96 (Hg. Hitzler, R.; Pfadenhauer, M.). Leske + Budrich, Opladen (2003)
Zur Redakteursansicht