Zeitschriftenartikel (124)
101.
Zeitschriftenartikel
18 (2), S. 318 - 331 (2003)
The fate of cognition in very old age: Six-year longitudinal findings in the Berlin Aging Study (BASE). Psychology and Aging 102.
Zeitschriftenartikel
24 (Suppl. 1), S. S77 - S80 (2003)
Stress and aging: Theoretical and empirical challenges for interdisciplinary research. Commentary. Neurobiology of Aging 103.
Zeitschriftenartikel
53 (B 21-22), S. 19 - 25 (2003)
Das Paradox der integrierten Ausgrenzung von gering qualifizierten Jugendlichen. Aus Politik und Zeitgeschichte 104.
Zeitschriftenartikel
55 (1), S. 182 - 184 (2003)
Schade, es war mal wieder keine Zeit zur Diskussion: Persönliche Eindrücke vom Kongress. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 105.
Zeitschriftenartikel
18 (2), S. 255 - 270 (2003)
Children's school placement in Germany: Does Kindergarten attendance matter? Early Childhood Research Quarterly 106.
Zeitschriftenartikel
95 (4), S. 394 - 412 (2003)
Multiple Zielerreichung in Schulen: Das Beispiel der Laborschule Bielefeld: Eine Evaluation mit Instrumenten aus Schulleistungsuntersuchungen. Die Deutsche Schule 107.
Zeitschriftenartikel
53, S. p. 332 - p. 337 (2003)
Effects of tryptophan depletion and catecholamine depletion on immune parameters in patients with seasonal affective disorder in remission with light therapy. Biological Psychiatry 108.
Zeitschriftenartikel
18 (1), S. 13 - 24 (2003)
Looking back and looking ahead: Adult age differences in consistency of diachronous ratings of subjective well-being. Psychology and Aging 109.
Zeitschriftenartikel
13, S. 239 - 268 (2003)
Correlates of wisdom-related performance in adolescence and adulthood: Age graded differences in "paths" toward desirable development. Journal of Research on Adolescence 110.
Zeitschriftenartikel
58 (5), S. 454 - 464 (2003)
Lernen - der wichtigste Hebel der geistigen Entwicklung [1. Teil]. Universitas 111.
Zeitschriftenartikel
58 (6), S. 567 - 582 (2003)
Lernen - der wichtigste Hebel der geistigen Entwicklung [2. Teil]. Universitas 112.
Zeitschriftenartikel
5, S. 22 - 24 (2003)
Beeindruckt, aber nichts verstanden? Welt des Kindes 113.
Zeitschriftenartikel
24 (2), S. 143 - 165 (2003)
Bounding rationality to the world. Journal of Economic Psychology 114.
Zeitschriftenartikel
17 (3/4), S. 199 - 209 (2003)
Was lange währt, wird nicht immer gut: Zur Rolle selbstregulativer Strategien bei der Hausaufgabenerledigung. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 115.
Zeitschriftenartikel
15 (2), S. 115 - 145 (2003)
The Relationship Between Homework and Achievement - Still Much of a Mystery. Educational Psychology Review 116.
Zeitschriftenartikel
22 (6), S. 559 - 569 (2003)
Relation between cardiovascular and metabolic disease and cognition in very old age: Cross-sectional and longitudinal findings from the Berlin Aging Study. Health Psychology 117.
Zeitschriftenartikel
23 (4), S. 356 - 370 (2003)
Diskursive Unterrichtsgestaltung und multiple Zielerreichung im politisch bildenden Unterricht. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 118.
Zeitschriftenartikel
23 (4), S. 340 - 342 (2003)
Zur Einführung in den Themenschwerpunkt: Schule und politische Sozialisation. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 119.
Zeitschriftenartikel
49 (1), S. 92 - 111 (2003)
Schulrückmeldungen im Rahmen von Schulleistungsuntersuchungen: Das Disseminationskonzept von PISA-2000. Zeitschrift für Pädagogik 120.
Zeitschriftenartikel
49 (2), S. 49 - 60 (2003)
Interindividuelle Unterschiede im typischen intellektuellen Engagement. Diagnostica