Buchkapitel (2688)

8261.
Buchkapitel
Baltes, P. B.: Life-span developmental psychology: Observations on history and theory revisited. In: Developmental psychology: Historical and philosophical perspectives, S. 79 - 111 (Hg. Lerner, R. M.). Erlbaum, Hillsdale, NJ (1983)
8262.
Buchkapitel
Baltes, P. B.; Sowarka, D.: Entwicklungspsychologie und Entwicklungsbegriff. In: Entwicklungspsychologie: Ein Handbuch in Schlüsselbegriffen, S. 11 - 20 (Hg. Silbereisen, R. K.; Montada, L.). Urban & Schwarzenberg, München (1983)
8263.
Buchkapitel
Baumert, J.: In-service-teacher-training and curriculum development as preparation for expansion of the comprehensive school in Berlin: A case study. In: In-service-teacher-training models, methods and criteria of its evaluation, S. 39 - 57 (Hg. Teschner, W.-P.; Harbo, T.; Gran, B.; Haft, H.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1983)
8264.
Buchkapitel
Edelstein, W.: Cultural constraints on development and the vicissitudes of progress. In: The child and other cultural inventions, S. 48 - 81 (Hg. Kessel, F. S.; Siegel, A. W.). Praeger, New York (1983)
8265.
Buchkapitel
Mayer, K. U.; Papastefanou, G.: Arbeitseinkommen im Lebensverlauf: Probleme der retrospektiven Erfassung und empirische Materialien. In: Ansätze der Lebenseinkommensanalyse, S. 101 - 122 (Hg. Schmähl, W.). Mohr, Tübingen (1983)
8266.
Buchkapitel
Baltes, M. M.; Baltes, P. B.: Microanalytical research on environmental factors and plasticity in psychological aging. In: Review of human development, S. 524 - 539 (Hg. Field, T. M.; Huston, A.; Quay, H. C.; Troll, L.; Finley, G. E.). Wiley, New York (1982)
8267.
Buchkapitel
Baltes, P. B.: Life-span developmental psychology: Some converging observations on history and theory. In: Readings in adult development and aging, S. 12 - 25 (Hg. Schaie, K. W.; Geiwitz, J.). Little, Brown and Co., Boston, Mass. (1982)
8268.
Buchkapitel
Baltes, P. B.; Willis, S. L.: Plasticity and enhancement of intellectual functioning in old age: Penn State's Adult Development and Enrichment Project (ADEPT). In: Aging and cognitive processes, S. 353 - 389 (Hg. Craik, F. I. M.; Trehub, S.). Plenum Press, New York (1982)
8269.
Buchkapitel
Edelstein, W.; Keller, M.: Perspektivität und Interpretation: Zur Entwicklung des sozialen Verstehens. In: Perspektivität und Interpretation: Beiträge zur Entwicklung des sozialen Verstehens, S. 9 - 43 (Hg. Edelstein, W.; Keller, M.). Suhrkamp, Frankfurt am Main (1982)
8270.
Buchkapitel
Edelstein, W.; Keller, M.; Wahlen, K.: Entwicklung sozial-kognitiver Prozesse: Eine theoretische und empirische Rekonstruktion. In: Perspektivenübernahme und soziales Handeln: Texte zur sozial-kognitiven Entwicklung, S. 181 - 204 (Hg. Geulen, D.). Suhrkamp, Frankfurt am Main (1982)
8271.
Buchkapitel
Willis, S. L.; Baltes, P. B.: Intelligence in adulthood and aging: Contemporary issues. In: Readings in adult development and aging, S. 203 - 220 (Hg. Schaie, K. W.; Geiwitz, J.). Little, Brown and Co., Boston, Mass. (1982)
8272.
Buchkapitel
Willis, S. L.; Blieszner, R.; Baltes, P. B.: Intellectual training research in aging: Modification of performance on the fluid ability of figural relations. In: Readings in adult development and aging, S. 313 - 325 (Hg. Schaie, K. W.; Geiwitz, J.). Little, Brown and Co., Boston, Mass. (1982)
8273.
Buchkapitel
Baumert, J.: Schule. In: Handwörterbuch zur politischen Kultur der Bundesrepublik Deutschland: Ein Lehr- und Nachschlagewerk, S. 438 - 444 (Hg. Greiffenhagen, M.; Greiffenhagen, S.; Prätorius, R.). Westdeutscher Verlag, Opladen (1981)
8274.
Buchkapitel
Willis, S. L.; Baltes, P. B.; Cornelius, S. W.: Development and modifiability of adult intellectual performance: An examination of cognitive intervention in later adulthood. In: Intelligence and learning, S. 169 - 178 (Hg. Friedman, M. P.; Das, J. P.; O'Connor, N.). Plenum Press, New York (1981)
8275.
Buchkapitel
Baltes, P. B.; Cornelius, S. W.; Spiro, A.; Nesselroade, J. R.; Willis, S. L.; Reinert, G.: Integration versus Differenzierung von fluider und kristalliner Intelligenz im Alter [Integration versus differentiation of fluid-crystallized intelligence in old age]. In: Entwicklungspsychologie und Psychologieentwicklung: Symposium zum Gedenken an Günther Reinert, 23. Mai 1980, S. 40 - 64 (Hg. Montada, L.). Universität, Fachbereich I, Psychologie, Trier (1980)
8276.
Buchkapitel
Baumert, J.: Aspekte der Schulorganisation und Schulverwaltung. In: Bildung in der Bundesrepublik Deutschland, Bd. Vol. 1. Entwicklungen seit 1950, S. 589 - 748 (Hg. Baumert, J.; Leschinsky, A.; Naumann, J.; Raschert, J.; Siewert, P. et al.). Rowohlt, Reinbek bei Hamburg (1980)
8277.
Buchkapitel
Edelstein, W.: Einige Gedanken zum Verhältnis von Wissenschaft und Alltagswissen in der Praxis der Entwicklungsarbeit. In: Kulturelle Identität im Wandel: Beiträge zum Verhältnis von Bildung, Entwicklung und Religion ; Dietrich Goldschmidt zum 65. Geburtstag, S. 201 - 210 (Hg. Grohs, G.; Schwerdtfeger, J.; Strohm, T.). Klett-Cotta, Stuttgart (1980)
8278.
Buchkapitel
Edelstein, W.; Keller, M.; Wahlen, K.: Kognition und soziale Kognition: Eine Analyse von Beziehungsmustern. In: Bericht über die 4. Tagung für Entwicklungspsychologie, S. 437 - 438 (Hg. Silbereisen, R. K.). Technische Universität, Referat für Aussenbeziehungen, Berlin (1980)
8279.
Buchkapitel
Baumert, J.: Begleitforschung im Sekundarbereich Eins: Drei Fallstudien über Begleituntersuchungen zur Unterrichtsdifferenzierung in Gesamtschulen. In: Strategien und Organisationsformen der Begleitforschung: Fallstudien über Begleituntersuchungen im Bildungswesen, S. 1 - 65 (Hg. Mitter, W.; Weishaupt, H.; Baumert, J.; Heymann, K.-D.; Seidl, P. et al.). Beltz, Weinheim (1979)
8280.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Class formation and social reproduction. In: Problems in international comparative research in the social sciences: Papers from a symposium on the Theory and Methods of International Comparative Research in the Social Scienes, S. 37 - 56 (Hg. Berting, J.; Geyer, F.; Jurkovich, R.). Pergamon Press, Oxford (1979)
Zur Redakteursansicht