Buchkapitel (2688)

7441.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Zur Biografie der Lebensverlaufsforschung: Ein Rückblick auf die letzten zwei Jahrzehnte. In: Lebenszeiten: Erkundungen zur Soziologie der Generationen, S. 41 - 61 (Hg. Burkart, G.; Wolf, J.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
7442.
Buchkapitel
Möller, K.; Jonen, A.; Hardy, I.; Stern, E.: Die Förderung von naturwissenschaftlichem Verständnis bei Grundschulkindern durch Strukturierung der Lernumgebung. In: Bildungsqualität von Schule: Schulische und außerschulische Bedingungen mathematischer, naturwissenschaftlicher und überfachlicher Kompetenzen, S. 176 - 191 (Hg. Prenzel, M.; Doll, J.). Beltz, Weinheim (2002)
7443.
Buchkapitel
Neubrand, M.; Klieme, E.: Mathematische Grundbildung. In: PISA 2000: Die Länder der Bundesrepublik Deutschland im Vergleich, S. 95 - 127 (Hg. Baumert, J.; Artelt, C.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M. et al.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
7444.
Buchkapitel
Noble, J.; Todd, P. M.: Imitation or something simpler? Modelling simple mechanisms for social information processing. In: Imitation in animals and artifacts, S. 423 - 439 (Hg. Dautenhahn, K.; Nehaniv, C.). MIT Press, Cambridge, MA (2002)
7445.
Buchkapitel
O'Connell, P. J.; McGinnity, F.: Active labour market policies, market orientation and gender: Findings for young people in Ireland. In: Education, training and employment dynamics: Transitional labour markets in the European Union, S. 101 - 118 (Hg. Schömann, K.; O'Connell, P. J.). Elgar, London (2002)
7446.
Buchkapitel
Pasupathi, M.; Staudinger, U. M.: A "talent" for knowledge and judgment about life: The lifespan development of wisdom. In: International handbook of giftedness and talent, 2nd ed. Aufl., S. 253 - 267 (Hg. Heller, K.; Mönks, F. J.; Sternberg, R. J.; Subotnik, R.). Elsevier, Oxford (2002)
7447.
Buchkapitel
Rosenfeld, R. A.; Trappe, H.: Occupational sex segregation in state socialist and market economies: Levels, patterns, and change in East and West Germany; 1980s and 1998. In: The future of market transition, 1st ed. Aufl., S. 231 - 267 (Hg. Leicht, K. T.). JAI Press, Greenwich, Conn. (2002)
7448.
Buchkapitel
Schümer, G.; Tillmann, K.-J.; Weiß, M.: Institutionelle und soziale Bedingungen schulischen Lernens. In: PISA 2000: Die Länder der Bundesrepublik Deutschland im Vergleich, S. 203 - 218 (Hg. Baumert, J.; Artelt, C.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M. et al.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
7449.
Buchkapitel
Simao, J.; Todd, P. M.: The self-organizing nature of mating systems. In: Proceedings of the International Workshop on Self-Organizing Social Systems (2002)
7450.
Buchkapitel
Smith, J.: The fourth age: A period of psychological mortality? In: Biomolecular aspects of aging: The social and ethical implications, S. 75 - 88 (Hg. Max-Planck-Gesellschaft zur Förderung der Wissenschaften; Ernst Schering Research Foundation ). Max-Planck-Gesellschaft, München (2002)
7451.
Buchkapitel
Smith, J.: Developmental psychology. In: Encyclopedia of Aging, Bd. Vol. 1. Accelerated Aging: Animal models - durable power of attorney, S. 339 - 341 (Hg. Ekerdt, D. J.; Applebaum, R.; Holden, K. C. A.; Post, S. G.; Rockwood, K. et al.). Macmillan Reference USA, New York (2002)
7452.
Buchkapitel
Smith, J.; Zank, S.: Forschungsaktivitäten im Themenfeld Hochaltrigkeit [Research on the oldest old]. In: Expertisen zum Vierten Altenbericht der Bundesregierung, Bd. Vol. 1. Das hohe Alter: Konzepte, Forschungsfelder, Lebensqualität, S. 97 - 227 (Hg. Deutsches Zentrum für Altersfragen). Vincentz Verlag, Hannover (2002)
7453.
Buchkapitel
Stern, E.: Wie abstrakt lernt das Grundschulkind? Neuere Ergebnisse der entwicklungspsychologischen Forschung. In: Individuelles und soziales Lernen in der Grundschule - Kindperspektive und pädagogische Konzepte, S. 27 - 42 (Hg. Petillon, H.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
7454.
Buchkapitel
Stern, E.; Aprea, C.: Effects of active graphical representation on cross-content transfer in business education. In: Teaching-learning processes in vocational education: Foundations of modern training programmes, S. 319 - 326 (Hg. Beck, K.). Lang, Frankfurt am Main (2002)
7455.
Buchkapitel
Stern, E.; Hardy, I.: Schulleistungen im Bereich der mathematischen Bildung. In: Leistungsmessungen in Schulen, 2nd ed. Aufl., S. 153 - 168 (Hg. Weinert, F. E.). Beltz, Weinheim (2002)
7456.
Buchkapitel
Stern, E.; Hardy, I.; Koerber, S.: Die Nutzung grafisch-visueller Repräsentationsformen im Sachunterricht. In: Ansätze und Methoden empirischer Forschung zum Sachunterricht, S. 119 - 131 (Hg. Spreckelsen, K.; Möller, K.; Hartinger, A.). Klinkhardt, Bad Heilbrunn (2002)
7457.
Buchkapitel
Takezawa, M.; Kameda, T.: Sharing and ownership: Evolutionary game analysis of socio-relational foundations of communal sharing norm. In: Evolutionary games and their development [Japanese Title: Shinka geemu to sono tenkai], S. 129 - 156 (Hg. Sayeki, Y.; Kameda, T.). Kyoritsu Shuppan Publishers, Tokyo (2002)
7458.
Buchkapitel
Todd, P. M.; Billari, F. C.: Population-wide marriage patterns produced by individual mate-search heuristics. In: Agent-based computational demography, S. 117 - 137 (Hg. Billari, F. C.; Prskawetz, A.). Physica-Springer Verlag, Heidelberg (2002)
7459.
Buchkapitel
Trappe, H.: Zur Erwerbssituation ostdeutscher Frauen im Kontext des geschlechtsspezifischen Umbaus des Wirtschaftssystems. In: Alleinerziehende - Stärken und Probleme: Impulse für eine handlungsorientierte Forschung, S. 91 - 107 (Hg. Hammer, V.). Lit, Münster (2002)
7460.
Buchkapitel
Wassner, C.; Martignon, L.; Sedlmeier, P.: Die Bedeutung der Darbietungsform für das alltagsorientierte Lehren von Stochastik. In: Bildungsqualität von Schule: Schulische und außerschulische Bedingungen mathematischer, naturwissenschaftlicher und überfachlicher Kompetenzen, S. 35 - 50 (Hg. Prenzel, M.; Doll, J.). Beltz, Weinheim (2002)
Zur Redakteursansicht