Buchkapitel (76)

261.
Buchkapitel
Philiastides, M. G.; Heekeren, H. R.: Spatiotemporal characteristics of perceptual decision making in the human brain. In: Handbook of reward and decision making, S. 185 - 212 (Hg. Dreher, J.-C.; Tremblay, L.). Elsevier, Amsterdam (2009)
262.
Buchkapitel
Plamper, J.: Beyond binaries: Popular opinion in stalinism. In: Popular opinion in totalitarian regimes: Fascism, nazism, communism, S. 64 - 80 (Hg. Corner, P.). Oxford University Press, Oxford (2009)
263.
Buchkapitel
Raz, N.; Kennedy, K. M.: A systems approach to the aging brain: Neuroanatomic changes, their modifiers, and cognitive correlates. In: Imaging the aging brain, S. 43 - 70 (Hg. Jagust, W.; D'Esposito, M.). Oxford University Press, Oxford (2009)
264.
Buchkapitel
Rosati, A. G.; Stevens, J. R.: Rational decisions: The adaptive nature of context-dependent choice. In: Rational animals, irrational humans, S. 101 - 117 (Hg. Watanabe, S.; Blaisdell Huber Ludwig, A. P.; Young, A.). Keio University, Tokyo (2009)
265.
Buchkapitel
Schaefer, S.; Krampe, R. T.; Lindenberger, U.: Gleichzeitig Balancieren und Denkaufgaben bearbeiten: Altersbedingte Unterschiede zwischen Kindern und jungen Erwachsenen. In: Gleichgewichts-Leistungen im Handlungsbezug: Aktuelle Arbeiten aus der Gleichgewichtsforschung, S. 13 - 24 (Hg. Nagel, V.; Lippens, V.). Czwalina, Hamburg (2009)
266.
Buchkapitel
Scheer, M.: Taking shelter under Mary's mantle: Marian apparitions in the early Cold War years, 1947-1953. In: The "vision thing": Studying divine intervention, S. 195 - 218 (Hg. Christian, W. A.; Klaniczay, G.). Collegium Budapest, Budapest (2009)
267.
Buchkapitel
Scheer, M.: "Expositions coloniales" dans les camps de prisonniers: L'ethnographie visuelle de l'ennemi, entre vulgarisation scientifique et propagande pendant la guerre de 1914-18. In: La construction de l'ennemi, S. 169 - 206 (Hg. Johler, R.; Raphaël, F.; Schmoll, P.). Néothèque, Strasbourg (2009)
268.
Buchkapitel
Scheer, M.: "Unter Deinen Schutz und Schirm fliehen wir": Religiöse Ausdrucksformen in der Angstkultur des Kalten Krieges. In: Angst im Kalten Krieg, S. 322 - 346 (Hg. Greiner, B.; Müller, C. T.; Walter, D.). Hamburger Edition, Hamburg (2009)
269.
Buchkapitel
Scheer, M.: "Völkerschau" im Gefangenenlager: Anthropologische "Feind"-Bilder zwischen popularisierter Wissenschaft und Kriegspropaganda 1914-1918. In: Zwischen Krieg und Frieden: Die Konstruktion des Feindes. Eine deutsch-französische Tagung, S. 69 - 109 (Hg. Johler, R.; Raphaël, F.; Schlager, C.; Schmoll, P.). Tübinger Vereinigung für Volkskunde, Tübingen (2009)
270.
Buchkapitel
Scheibe, S.; Kunzmann, U.; Baltes, P. B.: New territories of positive lifespan development: Wisdom and life longings. In: Oxford handbook of positive psychology, 2nd ed. Aufl., S. 171 - 183 (Hg. Snyder, C. R.; Lopez, S. J.). Oxford University Press, Oxford (2009)
271.
Buchkapitel
Scheibehenne, B.; Helversen, B. v.: Useful heuristics. In: Making essential choices with scant information: Front-end decision-making in major projects, S. 195 - 212 (Hg. Williams, T. M.; Samset, K.; Sunnevag, K. J.). Palgrave Macmillan, Houndmills (2009)
272.
Buchkapitel
Skubisz, C.; Reimer, T.; Hoffrage, U.: Communicating quantitative risk information. In: Communication yearbook, Bd. 33, S. 177 - 211 (Hg. Beck, C. S.). Routledge, New York (2009)
273.
Buchkapitel
Stevens, J. R.; Hauser, M. D.: Social interaction effects on reward and cognitive abilities in monkeys. In: Encyclopedia of neuroscience, Bd. 9, S. 49 - 58 (Hg. Squire, L. R.). Elsevier Academic Press, Amsterdam (2009)
274.
Buchkapitel
Taboada, A.; McElvany, N.: Between the skill and will of extensive reading: L2 learners as engaged readers. In: Extensive reading in English language teaching, S. 179 - 202 (Hg. Cirocki, A.). Lincom Europa, Muenchen (2009)
275.
Buchkapitel
Todd, P. M.; Gigerenzer, G.: Bounding rationality to the world. In: Judgement and decision making, Bd. Vol. 1. Foundations, S. 173 - 194 (Hg. Chater, N.). Sage, Los Angeles (2009)
276.
Buchkapitel
Trautwein, U.; Neumann, M.; Baumert, J.: Das Gymnasium. In: Handbuch der Erziehungswissenschaft, Bd. Vol. II/1. Schule, S. 179 - 184 (Hg. Hellekamps, S.; Plöger, W.; Wittenbruch, W.). Schöningh, Paderborn (2009)
277.
Buchkapitel
Wang, D.; Ma, L.; Zhu, W.: Visitors' behavior in World Expo 2010 Shanghai: An application of discrete choice models and web-based survey. In: Pedestrian behavior: Models, data collection and application, S. 307 - 327 (Hg. Timmermans, H.). Emerald, Bingley, UK (2009)
278.
Buchkapitel
Watermann, R.; Maaz, K.; Szczesny, M.: Soziale Disparitäten, Chancengleichheit und Bildungsreformen. In: Handbuch Schule: Theorie - Organisation - Entwicklung, S. 94 - 102 (Hg. Blömeke, S.; Haag, L.; Bohl, T.; Lang-Wojtasik, G.; Sacher, W.). Klinkhardt, Bad Heilbrunn (2009)
279.
Buchkapitel
Wegwarth, O.; Gigerenzer, G.: "Zu Risiken und Nebenwirkungen..." - Wie informiert sind Ärzte und Patienten? ["On risks and side effects...:" How informed are doctors and patients?]. In: Informiert und selbstbestimmt: Der mündige Bürger als mündiger Patient, S. 123 - 138 (Hg. Klusen, N.; Fließgarten, A.; Nebling, T.). Nomos-Verlags-Gesellschaft, Baden-Baden (2009)
280.
Buchkapitel
Zalfen, S.: Opernhäuser - Zum Raum wird hier die Zeit... In: Humboldt-Forum Berlin: Das Projekt, S. 256 - 259 (Hg. Flier, T.; Parzinger, H.) (2009)
Zur Redakteursansicht