Zeitschriftenartikel (5083)
4061.
Zeitschriftenartikel
35 (3), S. 153 - 163 (2004)
Beyond a trait view of risk taking: A domain-specific scale measuring risk perceptions, expected benefits, and perceived-risk attitudes in German-speaking populations. Polish Psychological Bulletin 4062.
Zeitschriftenartikel
18, S. 233 - 239 (2004)
A preclinical phase in vascular dementia: cognitive impairment three years before diagnosis. Dementia and Geriatric Cognitive Disorders 4063.
Zeitschriftenartikel
46 (2), S. 10 - 11, 14 (2004)
A cross-cultural perspective on friendship-research. ISSBD Newsletter 4064.
Zeitschriftenartikel
75 (2), S. 614 - 635 (2004)
Understanding perspectives and emotions in contract violation: Development of deontic and moral reasoning. Child Development 4065.
Zeitschriftenartikel
28 (3), S. 587 - 607 (2004)
From UG to universals: Linguistic adaptation through iterated learning. Studies in Language 4066.
Zeitschriftenartikel
2004, S. 104 - 105 (2004)
Null Bock auf nichts? Interessen und Lernmotivationen in der Sekundarstufe. Schüler 4067.
Zeitschriftenartikel
50 (5), S. 679 - 700 (2004)
Öffnung von Bildungswesen in der Sekundarstufe II und die Wahrung von Standards: Analysen am Beispiel der Englischleistungen von Oberstufenschülern an integrierten Gesamtschulen, beruflichen und allgemein bildenden Gymnasien. Zeitschrift für Pädagogik 4068.
Zeitschriftenartikel
50, S. 679 - 700 (2004)
Öffnung von Bildungswegen in der Sekundarstufe II und die Wahrung von Standards: Analysen am Beispiel der Englischleistungen von Oberstufenschülern an integrierten Gesamtschulen, beruflichen und allgemein bildenden Gymnasien [Creating educational career options on the upper secondary school level and safe-guadring standards: Ilustrative analyses of students' achievement in English classes at comprehensive secondary schools, vocational schools, and general secondary schools]. Zeitschrift für Pädagogik 4069.
Zeitschriftenartikel
25 (1), S. 90 - 103 (2004)
Training and industrial restructuring: Structural change and labour mobility in West Germany and Sweden. International Journal of Manpower 4070.
Zeitschriftenartikel
32 (1), S. 38 - 57 (2004)
Wie man Schülern Einsicht in schwierige stochastische Probleme vermitteln kann: Eine Fallstudie über das "Drei-Türen-Problem". Unterrichtswissenschaft 4071.
Zeitschriftenartikel
115 (2/3), S. 143 - 165 (2004)
Age differences in executive functioning across the lifespan: The role of verbalization in task preparation. Acta Psychologica 4072.
Zeitschriftenartikel
35 (8), S. 1805 - 1809 (2004)
Cognitive functioning in preclinical vascular dementia: a six-year follow-up. Stroke 4073.
Zeitschriftenartikel
10, S. 382 - 391 (2004)
Similar patterns of cognitive deficits in the preclinical phases of vascular dementia and Alzheimer's disease. Journal of the International Neuropsychological Society 4074.
Zeitschriftenartikel
13 (2), S. 17 - 28 (2004)
Europäische und deutsche Perspektiven der Hochschulpolitik. Die Hochschule 4075.
Zeitschriftenartikel
Bildung - die soziale Frage des 21. Jahrhunderts: Zusammenfassung des Vortrags auf dem Landeselterntag im November 2003. Elternarbeit in Rheinland-Pfalz (1), S. 2 - 3 (2004)
4076.
Zeitschriftenartikel
50 (1), S. 28 - 34 (2004)
Aging and attenuated processing robustness: Evidence from cognitive and sensorimotor functioning. Gerontology 4077.
Zeitschriftenartikel
15 (3), S. 155 - 163 (2004)
Transformations in the couplings among intellectual abilities and constituent cognitive processes across the life span. Psychological Science 4078.
Zeitschriftenartikel
11 (2-3), S. 104 - 133 (2004)
Cognition in the Berlin Aging Study (BASE): The first ten years. Aging, Neuropsychology, and Cognition 4079.
Zeitschriftenartikel
59, S. 130 - 134 (2004)
The extent of stability and change in episodic and semantic memory in old age: demographic predictors of level and change. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences 4080.
Zeitschriftenartikel
50 (3), S. 134 - 144 (2004)
Eine Validierungsstudie zum NEO-FFI in einer Stichprobe junger Erwachsener: Effekte des Itemformats, faktorielle Validität und Zusammenhänge mit Schulleistungsindikatoren. Diagnostica