Zeitschriftenartikel (122)
101.
Zeitschriftenartikel
34 (2), S. 125 - 145 (2006)
Akademische Selbstkonzepte bei Jugendlichen mit Migrationshintergrund. Unterrichtswissenschaft 102.
Zeitschriftenartikel
45 (1), S. 87 - 106 (2006)
The role of action control in implementing intentions during the first weeks of behaviour change. British Journal of Social Psychology 103.
Zeitschriftenartikel
34 (2), S. 98 - 124 (2006)
Disparitäten im schulischen Erfolg: Forschungsstand zur Rolle des Migrationshintergrunds. Unterrichtswissenschaft 104.
Zeitschriftenartikel
58 (1), S. p. 45 - p. 49 (2006)
Lernen: was wissen wir über erfolgreiches Lernen in der Schule? Pädagogik 105.
Zeitschriftenartikel
2 (2), S. p. 120 - p. 120 (2006)
Sprache lehrt das Rechnen: Bildungsforscherin Elsbeth Stern rät zum frühen Umgang mit Funktionswörtern wie "pro". Focus-Schule 106.
Zeitschriftenartikel
1, S. 87 - 94 (2006)
Eye contact influences neural processing of emotional expressions in 4-month-old infants. Social Cognitive and Affective Neuroscience 107.
Zeitschriftenartikel
27, S. p. 117 - p. 139 (2006)
A stage for the rational tail of the emotional dog: roles of moral reasoning in group decision making. Journal of Economic Psychology 108.
Zeitschriftenartikel
31 (5), S. 565 - 576 (2006)
The association between endogenous free testosterone and cognitive performance: A population-based study in 35 to 90 year-old men and women. Psychoneuroendocrinology 109.
Zeitschriftenartikel
12 (4), S. 643 - 665 (2006)
Economic relations between women and their partners: An East and West German comparison after reunification. Feminist Economics 110.
Zeitschriftenartikel
77 (4), S. 1094 - 1111 (2006)
Effort on homework in grades 5-9: Development, motivational antecedents, and the association with effort on classwork. Child Development 111.
Zeitschriftenartikel
90 (2), S. 334 - 349 (2006)
Self-esteem, academic self-concept, and achievement: How the learning environment moderates the dynamics of self-concept. Journal of Personality and Social Psychology 112.
Zeitschriftenartikel
98 (4), S. 788 - 806 (2006)
Tracking, grading, and student motivation: Using group composition and status to predict self-concept and interest in ninth-grade mathematics. Journal of Educational Psychology 113.
Zeitschriftenartikel
98 (2), S. 438 - 456 (2006)
Predicting homework effort: Support for a domain-specific, multilevel homework model. Journal of Educational Psychology 114.
Zeitschriftenartikel
37 (4), S. 29 - 31 (2006)
Soziale Herkunft und Bildungserfolg: Die Rolle beruflicher Gymnasien. Schulmanagement 115.
Zeitschriftenartikel
9 (3), S. 393 - 412 (2006)
Studieren an der Berufsakademie oder an der Universität, Fachhochschule oder Pädagogischen Hochschule: Ein Vergleich des Leistungsstands, familären Hintergrunds, beruflicher Interessen und der Studienwahlmotive von (künftigen) Studierenden aus Baden-Württemberg. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 116.
Zeitschriftenartikel
18 (11), S. 1924 - 1936 (2006)
Why you think Milan is larger than Modena: Neural correlates of the recognition heuristic. Journal of Cognitive Neuroscience 117.
Zeitschriftenartikel
46, S. 119 - 136 (2006)
Exact computation of polynomial zeros expressible by square roots. Algorithmica 118.
Zeitschriftenartikel
9 (2), S. 219 - 239 (2006)
Effekte der Öffnung von Wegen zur Hochschulreife auf die Studienintention am Ende der gymnasialen Oberstufe. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 119.
Zeitschriftenartikel
30 (6), S. 839 - 854 (2006)
Cortical EEG correlates of successful memory encoding: Implications for lifespan comparisons. Neuroscience & Biobehavioral Reviews 120.
Zeitschriftenartikel
4, S. 367 - 397 (2006)
Is risk taking used as a cue in mate choice? Evolutionary Psychology