Zeitschriftenartikel (122)
61.
Zeitschriftenartikel
36 (5), S. 960 - 967 (2006)
New tools for decision analysts. IEEE Transactions on Systems, man, Cybernetics, Part A: Systems and Humans 62.
Zeitschriftenartikel
50, S. 488 - 494 (2006)
Naive heuristics for paired comparisons: Some results on their relative accuracy. Journal of Mathematical Psychology 63.
Zeitschriftenartikel
20 (3), S. 161 - 173 (2006)
Lehrerbelastung und Unterrichtsqualität aus der Perspektive von Lehrenden und Lernenden. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 64.
Zeitschriftenartikel
34 (3), S. p. 239 - p. 255 (2006)
Rezeptive Kompetenzen in Englisch am Ende der gymnasialen Oberstufe: Verankerung deutscher Abiturienten am Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für die Sprachen. Unterrichtswissenschaft 65.
Zeitschriftenartikel
20 (1/2), S. 27 - 39 (2006)
Zum Zusammenspiel von schulischer Leistung, Selbstkonzept und Interesse in der gymnasialen Oberstufe. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 66.
Zeitschriftenartikel
9 (3), S. 231 - 251 (2006)
Who is the expert? Construct and criteria validity of student and teacher ratings of instruction. Learning Environments Research 67.
Zeitschriftenartikel
30 (6), S. 775 - 790 (2006)
Neuromodulation of associative and organizational plasticity across the life span: Empirical evidence and neurocomputational modeling. Neuroscience & Biobehavioral Reviews 68.
Zeitschriftenartikel
69 (13-15), S. 1553 - 1560 (2006)
A neurocomputational model of stochastic resonance and aging. Neurocomputing 69.
Zeitschriftenartikel
30 (6), S. 713 - 717 (2006)
Delineating brain-behavior mappings across the lifespan: Substantive and methodological advances in developmental neuroscience. [Editorial]. Neuroscience & Biobehavioral Reviews 70.
Zeitschriftenartikel
20 (1/2), S. 85 - 96 (2006)
Analyse von Lernumwelten: Ansätze zur Bestimmung der Reliabilität und Übereinstimmung von Schülerwahrnehmungen. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 71.
Zeitschriftenartikel
9 (3), S. 215 - 230 (2006)
Reliability and agreement of student ratings of the classroom environment: A reanalysis of TIMSS data. Learning Environments Research 72.
Zeitschriftenartikel
9 (3), S. 299 - 327 (2006)
Stichwort: Übergänge im Bildungssystem. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 73.
Zeitschriftenartikel
135 (3), S. 368 - 390 (2006)
Rate of acquisition, adult age, and basic cognitive abilities predict forgetting: New views on a classic problem. Journal of Experimental Psychology: General 74.
Zeitschriftenartikel
14 (2), S. 113 - 130 (2006)
Integrity tests and the five-factor model of personality: A review and empirical test of two alternative positions. International Journal of Selection and Assessment 75.
Zeitschriftenartikel
6 (4), S. 311 - 360 (2006)
OECD's brief self-report measure of educational psychology's most useful affective constructs: Cross-cultural, psychometric comparisons across 25 countries. International Journal of Testing 76.
Zeitschriftenartikel
74 (2), S. p. 403 - p. 456 (2006)
Integration of multidimensional self-concept and core personality constructs: construct validation and relations to well-being and achievement. Journal of Personality 77.
Zeitschriftenartikel
1 (1), S. 157 - 159 (2006)
Das Berliner Eltern-Kind Leseprogramm. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung 78.
Zeitschriftenartikel
33, S. 1016 - 1027 (2006)
A neural network reflecting individual differences in cognitive processing of emotions during perceptual decision-making. NeuroImage 79.
Zeitschriftenartikel
98 (2), S. 342 - 353 (2006)
Internal comparisons in everyday life. Journal of Educational Psychology 80.
Zeitschriftenartikel
12 (4), S. 323 - 345 (2006)
Gender and course selection in upper secondary education: Effects of academic self-concept and intrinsic value. Educational Research and Evaluation