Buchkapitel (89)

221.
Buchkapitel
Kreppner, K.: Retrospect and prospect in the psychological study of families as systems. In: Retrospect and prospect in the psychological study of families, S. 225 - 257 (Hg. McHale, J. P.; Grolnick, W. S.). Erlbaum, Mahwah, NJ (2002)
222.
Buchkapitel
Kreppner, K.: Väter in ihren Familien: Differentielle Aspekte für die Sozialisation. In: Männer als Väter: Sozialwissenschaftliche Theorie und Empirie, S. 345 - 380 (Hg. Walter, H.). Psychosozial-Verlag, Gießen (2002)
223.
Buchkapitel
Kreppner, K.; Klöckner, C.: Kinder in ihrer Familie. In: Kindheit 2001: Das LBS-Kinderbarometer. Was Kinder wünschen, hoffen und befürchten, S. 211 - 236 (Hg. LBS-Initiative Junge Familie). Leske + Budrich, Opladen (2002)
224.
Buchkapitel
Kurz-Milcke, E.; Martignon, L.: Modeling practices and transition. In: Model-based reasoning: Scientific discovery, technological innovation, values, S. 127 - 146 (Hg. Magnani, L.; Nersessian, N. J.). Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York (2002)
225.
Buchkapitel
Kurz-Milcke, E.; Martignon, L.: Modeling practices and "tradition". In: Model-based reasoning: Science, technology, values, S. 127 - 146 (Hg. Magnani, L.; Nersessian, N. J.). Plenum Publishers, New York (2002)
226.
Buchkapitel
Lenhardt, G.: Vergleichende Bildungsforschung: Bildung, Nationalstaat und Weltgesellschaft. In: Handbuch der Schulforschung, S. 663 - 688 (Hg. Helsper, W.; Böhme, J.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
227.
Buchkapitel
Lenhardt, G.: Von der christlichen zur weltbürgerlichen Universität zur Bologna-Erklärung europäischer Kultusminister. In: Kultura Osbowosc Polityka (Culture - Personality - Politics): Ksiega dedykowanaPrifesor Aleksandrze Jasinskiej-Kani (Essays in honour of Aleksandra Jasinska-Kania), S. 365 - 376 (Hg. Chmielewskiego, P.; Krauzego, T.). Wydanictwo Naukowe Scholar, Warszawa (2002)
228.
Buchkapitel
Lindenberger, U.: Erwachsenenalter und Alter [Adult age and old age]. In: Entwicklungspsychologie, 5th, rev. ed. Aufl., S. 350 - 391 (Hg. Oerter, R.; Montada, L.). Beltz, Weinheim (2002)
229.
Buchkapitel
Lindenberger, U.; Li, S.-C.; Brehmer, Y.: La variabilité dans le vieillissement comportemental: conséquence et agent du changement ontogénétique. In: Invariants et variabilités dans les sciences cognitives, S. p. 315 - p. 334 (Hg. Lautrey, J.; Mazoyer, B.; van Geert, P.). Édtions de la Maison des sciences de l'homme, Paris (2002)
230.
Buchkapitel
Macchi, L.; Fasolo, B.; Bagassi, M.; D'Addario, M.: Ragionamento probabilistico ed effetti del tipo di ricerca di informazioni nel giudizio medico. In: Decisione e ragionamento in ambito medico, S. 173 - 194 (Hg. Savadori, L.; Cherubini, P.; Bonini, N.). Università degli Studi di Trento, Trento (2002)
231.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Wissenschaft als Beruf oder Karriere? In: Sozialer Wandel und gesellschaftliche Dauerbeobachtung, S. 421 - 438 (Hg. Glatzer, W.; Habich, W.; Mayer, K. U.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
232.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Zur Biografie der Lebensverlaufsforschung: Ein Rückblick auf die letzten zwei Jahrzehnte. In: Lebenszeiten: Erkundungen zur Soziologie der Generationen, S. 41 - 61 (Hg. Burkart, G.; Wolf, J.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
233.
Buchkapitel
Möller, K.; Jonen, A.; Hardy, I.; Stern, E.: Die Förderung von naturwissenschaftlichem Verständnis bei Grundschulkindern durch Strukturierung der Lernumgebung. In: Bildungsqualität von Schule: Schulische und außerschulische Bedingungen mathematischer, naturwissenschaftlicher und überfachlicher Kompetenzen, S. 176 - 191 (Hg. Prenzel, M.; Doll, J.). Beltz, Weinheim (2002)
234.
Buchkapitel
Neubrand, M.; Klieme, E.: Mathematische Grundbildung. In: PISA 2000: Die Länder der Bundesrepublik Deutschland im Vergleich, S. 95 - 127 (Hg. Baumert, J.; Artelt, C.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M. et al.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
235.
Buchkapitel
Noble, J.; Todd, P. M.: Imitation or something simpler? Modelling simple mechanisms for social information processing. In: Imitation in animals and artifacts, S. 423 - 439 (Hg. Dautenhahn, K.; Nehaniv, C.). MIT Press, Cambridge, MA (2002)
236.
Buchkapitel
O'Connell, P. J.; McGinnity, F.: Active labour market policies, market orientation and gender: Findings for young people in Ireland. In: Education, training and employment dynamics: Transitional labour markets in the European Union, S. 101 - 118 (Hg. Schömann, K.; O'Connell, P. J.). Elgar, London (2002)
237.
Buchkapitel
Pasupathi, M.; Staudinger, U. M.: A "talent" for knowledge and judgment about life: The lifespan development of wisdom. In: International handbook of giftedness and talent, 2nd ed. Aufl., S. 253 - 267 (Hg. Heller, K.; Mönks, F. J.; Sternberg, R. J.; Subotnik, R.). Elsevier, Oxford (2002)
238.
Buchkapitel
Rosenfeld, R. A.; Trappe, H.: Occupational sex segregation in state socialist and market economies: Levels, patterns, and change in East and West Germany; 1980s and 1998. In: The future of market transition, 1st ed. Aufl., S. 231 - 267 (Hg. Leicht, K. T.). JAI Press, Greenwich, Conn. (2002)
239.
Buchkapitel
Schümer, G.; Tillmann, K.-J.; Weiß, M.: Institutionelle und soziale Bedingungen schulischen Lernens. In: PISA 2000: Die Länder der Bundesrepublik Deutschland im Vergleich, S. 203 - 218 (Hg. Baumert, J.; Artelt, C.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M. et al.). Leske + Budrich, Opladen (2002)
240.
Buchkapitel
Simao, J.; Todd, P. M.: The self-organizing nature of mating systems. In: Proceedings of the International Workshop on Self-Organizing Social Systems (2002)
Zur Redakteursansicht