Hochschulschrift - Doktorarbeit (231)

8641.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Passow, S.: Attentional control auf auditory perception: Age-related differences and genetic modulation. Dissertation, Freie Universität Berlin (2012)
8642.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Rizvi, M. S. A.: Loving the master? The debate on appropriate emotions in North India (ca. 1750 - 1830). Dissertation, 236 S., Freie Universität Berlin (2012)
8643.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ruggeri, A.: Opening up the cuebox: A developmental perspective. Dissertation, 126 S., Humboldt-Universität zu Berlin (2012)
8644.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Suter, R.: Utilitarian and non-utilitarian models of risky and moral choice. Dissertation, Universität Basel (2012)
8645.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Brandmaier, A. M.: Permutation distribution clustering and structural equation model trees. Dissertation, XI, 164 S., Universität des Saarlandes Saarbrücken (2011)
8646.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Gresch, C.: Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I bei Kindern mit Migrationshintergrund: Schulische Voraussetzungen, Bildungsaspiration und die Bildungsentscheidung vor dem Hintergrund rechtlicher Regelungen. Dissertation, XII, 273 S., Humboldt-Universität zu Berlin (2011)
8647.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Mohr, P. N. C.: Neural foundations of risk processing and decision making under risk in young adulthood and old age. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2011)
8648.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Richter, D.: Lebenslanges Lernen von Lehrkräften: Die Bedeutung von Mentoren im Vorbereitungsdienst und die Nutzung beruflicher Lerngelegenheiten. Dissertation, 167 S., Freie Universität Berlin (2011)
8649.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Sander, M. C.: Lifespan age differences in working memory: Insights from behavioral and electrophysiological markers of capacity and selectivity. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2011)
8650.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Störmer, V. S.: Adult age differences in visual attention and working memory: Neural and behavioral evidence on early selection and updating. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2011)
8651.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wolff, J. K.: Social support and subjective health as within-person processes: Adult age differences in intraindividual variability and in associations between social support and physical and emotional well-being. Dissertation, 182 S., Humboldt-Universität zu Berlin (2011)
8652.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bartling, K.: Social interaction in infancy: Contingency perception and the role of maternal affect attunement. Dissertation, 151 S., Humboldt-Universität zu Berlin (2010)
8653.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Burzynska, A. Z.: Adult age differences in brain structure and their cognitive and functional implications. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2010)
8654.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Dettmers, S.: Effektive Hausaufgaben: Untersuchungen zu einem psychologischen Rahmenmodell. Dissertation, 230 S., Freie Universität Berlin (2010)
8655.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kunina-Habenicht, O.: Theoretical and practical considerations for implementing diagnostic classification models: Insights from simulation-based and applied research. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2010)
8656.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Morais, A. S.: The content and structure of natural semantic representations. Dissertation, 84 S., Humboldt-Universität zu Berlin (2010)
8657.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Verrel, J.: Movement variability and coordination in early and late adulthood. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2010)
8658.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hämmerer, D.: Lifespan differences in performance monotoring functions. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2009)
8659.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Brose, A.: Daily stress, affect, self-regulation, and cognitive performance: Person-context and cross-domain couplings in younger and older adults. Dissertation, Humboldt-Universität zu Berlin (2009)
8660.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pfahl, L.: Techniken der Behinderung: Der Lernbehinderungsdiskurs, die deutsche Sonderschule und ihre Auswirkungen auf Bildungs- und Berufsbiographien. Dissertation, Freie Universität Berlin (2009)
Zur Redakteursansicht