Zeitschriftenartikel (5083)

5081.
Zeitschriftenartikel
Edelstein, W.: Technologie in der Schule. Die Neue Gesellschaft 12 (1), S. 550 - 556 (1965)
5082.
Zeitschriftenartikel
Edelstein, W.: Schulreform und kritische Theorie. Atomzeitalter 8, S. 229 - 237 (1965)
5083.
Zeitschriftenartikel
Edelstein, W.: Lernen durch Verstehen: Zur Didaktik der Unterstufe der Höheren Schule. Neue Sammlung 3 (1), S. 65 - 84 (1963)

Buch (551)

5084.
Buch
Arndt, A.; Pahl, K. (Hg.): Capitalist cold: On callousness and other economic emotions in Europe and the United States. Routledge, New York (angenommen)
5085.
Buch
Pahl, K. M.; Puget, J. (Hg.): Citizens of the enlightenment: Navigating values, rules, and spaces. Gallimard, Montreal (angenommen)
5086.
Buch
Reb, J.; Luan, S.; Gigerenzer, G.: Smart management: How simple heuristics help leaders make good decisions in an uncertain world. MIT Press, Cambridge (angenommen)
5087.
Buch
Gigerenzer, G.; Mousavi, S.; Viale, R. (Hg.): Elgar companion to Herbert Simon. Edward Elgar Publishing, Cheltenham (2024), 354 S.
5088.
Buch
Gigerenzer, G.: The intelligence of intuition. Cambridge University Press, Cambridge (2023), 176 S.
5089.
Buch
Viale, R.; Mousavi, S.; Filotto, U.; Alemanni, B. (Hg.): Artificial intelligence and financial behaviour. Edward Elgar, Cheltenham (2023), 255 S.
5090.
Buch
Tenorth, H.-E.; Edelstein, B. (Hg.): Struktur, Prozess, Diskurs: Vorüberlegungen zu einer strukturellen Curriculumtheorie, Berlin 1973. Mit der Wolfgang Edelstein Memorial Lecture 2022. Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Berlin (2023), 193 S.
5091.
Buch
Bartz, A.; Gerarts, K.; Krappmann, L.; Lohrenscheidt, C. (Hg.): Praxis der Kinderrechte an deutschen Schulen: Eine Zwischenbilanz. Debus Pädagogik, Wochenschau-Verlag, Frankfurt am Main (2023), 380 S.
5092.
Buch
Kühnel, F.; Mikulová, S.; Stanković, S. (Hg.): East central European cemeteries: Ethnic, linguistic, and narrative aspects of sepulchral culture and the commemoration of the dead in borderlands. Peter Lang, Berlin (2023), 147 S.
5093.
Buch
Bauer, T. K.; Gigerenzer, G.; Krämer, W.; Schüller, K.: Grüne fahren SUV und Joggen macht unsterblich: Über Risiken und Nebenwirkungen der Unstatistik. Campus Verlag, Frankfurt (2022), 203 S.
5094.
Buch
Boddice, R.; Hitzer, B. (Hg.): Feeling dis-ease in modern history: Experiencing medicine and illness. Bloomsbury Academic, London (2022), IX, 275 S.
5095.
Buch
Gigerenzer, G.: How to stay smart in a smart world: Why human intelligence still beats algorithms. Allen Lane, London (2022), VII, 311 S.
5096.
Buch
Hitzer, B.; Stuchtey, B. (Hg.): In unsere Mitte genommen: Adoption im 20. Jahrhundert. Wallstein Verlag, Göttingen (2022), 237 S.
5097.
Buch
Borges, M. J.; Cancian, S.; Reeder, L. (Hg.): Emotional landscapes: Love, gender, and migration. University of Illinois Press, Urbana, Ill. (2021), 280 S.
5098.
Buch
Cancian, S. (Hg.): With your words in my hands: The letters of Antonietta Petris and Loris Palma. McGill-Queen’s University Press, Montreal (2021), 308 S.
5099.
Buch
Frevert, U.; Osterkamp, E.; Stock, G. (Hg.): Women in European academies: From patronae scientiarum to path-breakers. De Gruyter, Berlin (2021), 325 S.
5100.
Buch
Lewandowsky, S.; Cook, J.; Schmid, P.; Holford, D. L.; Finn, A.; Leask, J.; Thomson, A.; Lombardi, D.; Al-Rawi, A. K.; Amazeen, M. A. et al.; Anderson, E. C.; Armaos, K. D.; Betsch, C.; Bruns, H. H. B.; Ecker, U. K. H.; Gavaruzzi, T.; Hahn, U.; Herzog, S.; Juanchich, M.; Kendeou, P.; Newman, E. J.; Pennycook, G.; Rapp, D. N.; Sah, S.; Sinatra, G. M.; Tapper, K.; Vraga, E. K.: The COVID-19 vaccine communication handbook: A practical guide for improving vaccine communication and fighting misinformation. HackMD [Retrieved February 01, 2021, from https://hackmd.io/@scibehC19vax/home] (2021), 21 S.
Zur Redakteursansicht