Zeitschriftenartikel (5083)
5041.
Zeitschriftenartikel
13 (3), S. 249 - 265 (1985)
Zur Bedeutung von Ich-Prozessen für den Schulerfolg. Unterrichtswissenschaft 5042.
Zeitschriftenartikel
Mai, S. 46 - 60 (1984)
Intelligenz im Alter. Spektrum der Wissenschaft 5043.
Zeitschriftenartikel
27, S. 135 - 138 (1984)
Discussion: Some constructive caveats on action psychology and the study of intention. Human Development 5044.
Zeitschriftenartikel
49 (6), S. 841 - 847 (1984)
Paradigm lost and paradigm regained: Critique of Dannefer's portrayal of life-span developmental psychology. American Sociological Review 5045.
Zeitschriftenartikel
15 (53), S. 18 - 33 (1984)
Zur Metaphorik des Sprechens: Mit der Metapher zu einer Alltagstheorie der Sprache [Metaphorically speaking: Towards of folk theory of language]. Sprache und Literatur in Wissenschaft und Unterricht 5046.
Zeitschriftenartikel
21 (3), S. 5 - 22 (1984)
Organizational effects in the wage attainment process. The Social Science Journal 5047.
Zeitschriftenartikel
27(2), S. 27 - 30 (1984)
Überlegungen zum Kontext der Nachwuchsförderung: Referat des Direktors am Berliner MPI für Bildungsforschung zur Nachwuchsförderung auf der Sitzung des Wissenschaftlichen Rats der MPG in Heidelberg. MPG-Spiegel 5048.
Zeitschriftenartikel
24 (4), S. 371 - 380 (1984)
Entwicklungsorientierte Didaktik und das Problem der Schulreform. Neue Sammlung 5049.
Zeitschriftenartikel
27(1), S. 6 - 11 (1984)
In kleinen Schritten zum moralischen Standpunkt: Wie das Kind interpersonale und moralische Sensibilität entwickelt. Erst das Verständnis der inneren Welt ermöglicht die Freundschaft. MPG-Spiegel 5050.
Zeitschriftenartikel
55 (4), S. 1514 - 1526 (1984)
Structure and content in social cognition: Conceptual and empirical analyses. Child Development 5051.
Zeitschriftenartikel
7, S. 253 - 269 (1983)
Convergence between attention variables and factors of psychometric intelligence in older adults. Intelligence 5052.
Zeitschriftenartikel
23 (2), S. 98 - 101 (1983)
Zur Rezeption Piagets in der Pädagogik: Eine Einleitung zu diesem Heft. Neue Sammlung 5053.
Zeitschriftenartikel
75 (2), S. 257 - 270 (1983)
Training research in aging: Attentional processes. Journal of Educational Psychology 5054.
Zeitschriftenartikel
22, S. 261 - 278 (1982)
Einige einführende Überlegungen zur Intelligenz im Erwachsenenalter. Neue Sammlung 5055.
Zeitschriftenartikel
25 (6), S. 407 - 422 (1982)
Regulatory structures of the self and 'postformal' stages in adulthood. Human Development 5056.
Zeitschriftenartikel
16, S. 485 - 501 (1982)
Examination of personality-ability relationships in the elderly: The role of the contextual (interface) assessment mode. Journal of Research in Personality 5057.
Zeitschriftenartikel
13(18), S. 16 (1981)
[Commentary on Longitudinal and cross-sectional sequences in the study of age and generation effects. Human Development, 11, 145-171]. Current Contents 5058.
Zeitschriftenartikel
2 (3), S. 247 - 265 (1981)
Training research in aging on the fluid ability of inductive reasoning. Journal of Applied Developmental Psychology 5059.
Zeitschriftenartikel
1, S. 44 - 48 (1981)
Produktives Lernen und befreites Spiel: Didaktische Aufgaben vor dem Strukturwandel von Schule und Familie. Spielmittel 5060.
Zeitschriftenartikel
73 (4), S. 573 - 586 (1981)
Fluid intelligence performance in the elderly: Intraindividual variability and conditions of assessment. Journal of Educational Psychology