Buch (10)
221.
Buch
Demokratiepädagogik und Schulreform. Wochenschau-Verl., Schwalbach/Ts. (2014), 239 S.
222.
Buch
Popgeschichte: Band 1. Konzepte und Methoden. transcript-Verlag, Bielefeld (2014), 274 S.
223.
Buch
Risk savvy: How to make good decisions. Viking, New York (2014), VIII, 322 S.
224.
Buch
Herkunft und Bildungserfolg von der frühen Kindheit bis ins Erwachsenenalter: Forschungsstand und Interventionsmöglichkeiten aus interdisziplinärer Perspektive. Springer VS, Wiesbaden (2014), 416 S.
225.
Buch
Popgeschichte: Band 2. Zeithistorische Fallstudien 1958-1988. transcript-Verlag, Bielefeld (2014), 378 S.
Buchkapitel (83)
226.
Buchkapitel
Wartime emotions: Honour, shame, and the ecstasy of sacrifice. In: 1914-1918-online: International Encyclopedia of the First World War, . (Hg. Daniel, U.; Gatrell, P.; Janz, O.; Jones, H.; Keene, J. et al.). Freie Universität Berlin, Berlin (2014)
227.
Buchkapitel
Social emotions. In: Emotional lexicons: Continuity and change in the vocabulary of feeling 1700-2000, S. 201 - 229. Oxford University Press, Oxford (2014)
228.
Buchkapitel
PISA - Programme for International Student Assessment: Zielsetzung, theoretische Konzeption und Entwicklung von Meßverfahren. In: Leistungsmessungen in Schulen, 3rd, rev. ed. Aufl., S. 285 - 310 (Hg. Weinert, F. E.). Beltz, Weinheim (2014)
229.
Buchkapitel
Wendy's love. In: Learning how to feel: Children's literature and emotional socialization, 1870-1970, S. 115 - 133. Oxford University Press, Oxford (2014)
230.
Buchkapitel
The affective turn: Historicising the emotions. In: Psychology and history: Interdisciplinary explorations, S. 147 - 165 (Hg. Tileaga, C.; Byford, J.). Cambridge University Press, New York (2014)
231.
Buchkapitel
Hurt feelings? In: Pain and emotion in modern history, S. 1 - 15 (Hg. Boddice, R.). Palgrave Macmillan, Basingstoke (2014)
232.
Buchkapitel
German methods, English morals: Physiological networks and the question of callousness, c.1870-81. In: Anglo-German scholarly networks in the long nineteenth century, S. 84 - 102 (Hg. Ellis, H.; Kirchberger, U.). Brill, Leiden (2014)
233.
Buchkapitel
Waste prevention behaviour and fast and frugal heuristics. In: Waste prevention policy and behaviour: New approaches to reducing waste generation and its environmental impacts, S. 168 - 187 (Hg. Bortoleto, A. P.). Routledge, London (2014)
234.
Buchkapitel
Exploratory data mining with structural equation model trees. In: Contemporary issues in exploratory data mining in the behavioral sciences, S. 96 - 127 (Hg. McArdle, J. J.; Ritschard, G.). Routledge, New York (2014)
235.
Buchkapitel
Heidi's homesickness. In: Learning how to feel: Children's literature and emotional socialization, 1870-1970, S. 209 - 227. Oxford University Press, Oxford (2014)
236.
Buchkapitel
"... so machtvoll ist der Heimatlieder Klang": Musik im Konzentrationslager. In: Der Sound der Zeit: Geräusche, Töne, Stimmen - 1889 bis heute, S. 179 - 185 (Hg. Paul, G.; Schock, R.). Wallstein, Göttingen (2014)
237.
Buchkapitel
Stress reactivity. In: Encyclopedia of quality of life research, S. 6358 - 6362 (Hg. Michalos, A. C.). Springer, New York (2014)
238.
Buchkapitel
Ralph's compassion. In: Learning how to feel: Children's literature and emotional socialization, 1870-1970, S. 74 - 93. Oxford University Press, Oxford (2014)
239.
Buchkapitel
Das Ende des schönen Sterbens? Zum veränderten Umgang mit Tod und Trauer im Ersten Weltkrieg = The last of the glorious deaths? About changing perceptions of death and mourning in World War I. In: Der gefühlte Krieg: Emotionen im Ersten Weltkrieg = Feeling War: Emotions in the First World War, S. 43 - 52 (Hg. Redlin, J.; Neuland-Kitzerow, D.). Verlag der Kunst, Husum (2014)
240.
Buchkapitel
What is the human sense of agency, and is it metacognitive? In: The cognitive neuroscience of metacognition, S. 321 - 342 (Hg. Fleming, S. M.; Frith, C. D.). Springer, Berlin (2014)