Buchkapitel (88)

221.
Buchkapitel
Lindenberger, U.; Schaefer, S.: Erwachsenenalter und Alter [Adult age and old age]. In: Entwicklungspsychologie, 6th, rev. ed. Aufl., S. 366 - 409 (Hg. Oerter, R.; Montada, L.). Beltz, Weinheim (2008)
222.
Buchkapitel
Maaz, K.; Baumert, J.; Cortina, K. S.: Soziale und regionale Ungleichheit im deutschen Bildungssystem. In: Das Bildungswesen in der Bundesrepublik Deutschland: Strukturen und Entwicklungen im Überblick, Complete rev. ed. Aufl., S. 205 - 243 (Hg. Cortina, K. S.; Baumert, J.; Leschinsky, A.; Mayer, K. U.; Trommer, L.). Rowohlt, Reinbek bei Hamburg (2008)
223.
Buchkapitel
McElreath, R.; Boyd, R.; Gigerenzer, G.; Glöckner, A.; Hammerstein, P.; Kurzban, R.; Magen, S.; Richerson, P. J.; Robson, A.; Stevens, J. R.: Individual decision making and the evolutionary roots of institutions. In: Better than conscious? Decision making, the human mind, and implications for institutions, S. 325 - 342 (Hg. Engel, C.; Singer, W.). MIT Press, Cambridge, Mass. (2008)
224.
Buchkapitel
McElvany, N.; van Steensel, R. C. M.; Kurvers, J. J.: Eltern lehren Lesekompetenz: Wie wirksam sind familiäre Leseförderprogramme? In: Checkpoint Literacy, Bd. Vol. 2. Zum 15. Europäischen Lesekongress 2007 in Berlin, S. 122 - 135 (Hg. Hofmann, B.; Valtin, R.). Deutsche Gesellschaft für Lesen und Schreiben, Berlin (2008)
225.
Buchkapitel
Michl, S.; Potthast, T.; Wiesing, U.: Einleitung: Pluralität in der heutigen Medizin als Herausforderung. In: Pluralität in der Medizin: Werte - Methoden - Theorien, S. 11 - 17 (Hg. Michl, S.; Potthast, T.; Wiesing, U.). Alber, Freiburg i. Br. (2008)
226.
Buchkapitel
Monti, M.; Legrenzi, P.: Il "senno di poi" e la simulazione mentale dei processi decisionali di investimento. In: Mente ed economia: Come psicologia e neuroscienze spiegano il comportamento economico, S. 165 - 189 (Hg. Antonetti, A.; Balconi, M.). Il Mulino, Bologna (2008)
227.
Buchkapitel
Nagy, G.; Garrett, J.; Trautwein, U.; Cortina, K. S.; Baumert, J.; Eccles, J. S.: Gendered high school course selection as a precursor of gendered careers: The mediating role of self-concept and intrinsic value. In: Gender and occupational outcomes: Longitudinal assessment of individual, social, and cultural influences, S. 115 - 143 (Hg. Watt, H. M. G.; Eccles, J. S.). APA Books, Washington, DC (2008)
228.
Buchkapitel
Neumann, M.; Trautwein, U.: Schulleistungen von Abiturienten und die Rolle von Wissenschaftspropädeutik in der gymnasialen Oberstufe: Empirische Befunde aus der TOSCA-Studie. In: Was braucht die Oberstufe? Diagnose, Förderung und selbstständiges Lernen, S. 102 - 120 (Hg. Keuffer, J.; Kublitz-Kramer, M.). Beltz, Weinheim (2008)
229.
Buchkapitel
Ortmann, A.; Gigerenzer, G.; Borges, B.; Goldstein, D. G.: The recognition heuristic: A fast and frugal way to investment choice? In: Handbook of experimental economics results, Bd. 1, S. 993 - 1003 (Hg. Plott, C. R.; Smith, V. L.). North-Holland, Amsterdam (2008)
230.
Buchkapitel
Penke, L.; Todd, P. M.; Lenton, A. P.; Fasolo, B.: How self-assessments can guide human mating decisions. In: Mating intelligence: Sex, relationships, and the mind's reproductive system, S. 35 - 75 (Hg. Geher, G.; Miller, G.). Erlbaum, New York (2008)
231.
Buchkapitel
Pernau, M.: Veiled associations: The muslim middle class, the family, and the colonial state in nineteenth- and twentieth-century India. In: Civil society and gender justice: Historical and comparative perspectives, S. 135 - 152 (Hg. Hagemann, K.; Michel, S.; Budde, G.). Berghahn Books, New York (2008)
232.
Buchkapitel
Pernau, M.: Kriegerische Jungfrauen und sanfte Jünglinge: Geschlechtergrenzen im katholischen Diskurs des Kaiserreichs. In: Religion und Grenzen in Indien und Deutschland: Auf dem Weg zu einer transnationalen Historiographie, S. 277 - 303 (Hg. Juneja, M.; Pernau, M.). V&R unipress, Göttingen (2008)
233.
Buchkapitel
Pernau, M.: Religion und sozialer Status: Das Beispiel einer muslimischen Händlergemeinschaft aus Delhi. In: Religion und Grenzen in Indien und Deutschland: Auf dem Weg zu einer transnationalen Historiographie, S. 425 - 446 (Hg. Juneja, M.; Pernau, M.). V&R unipress, Göttingen (2008)
234.
Buchkapitel
Plamper, J.: Prostranstvennaja poetika kul'ta ličnosti: "Krugi" vokrug Stalina. In: Oče-vidnaja istorija: Problemy vizual'noj istorii Rossii XX stoletija, S. 339 - 364 (Hg. Narskii, I. W.; Nagornaja, O. S.; Nikonova, O. J.; Rovnyj, B. I.; Chmelevskaja, J. J.). Kamennyj pojas, Čeliabinsk (2008)
235.
Buchkapitel
Prenzel, M.; Baumert, J.: Editorial: Vertiefende Analysen zu PISA 2006. In: Vertiefende Analysen zu PISA 2006, S. 7 - 9 (Hg. Prenzel, M.; Baumert, J.). VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden (2008)
236.
Buchkapitel
Ram, N.; Morelli, S.; Lindberg, C.; Carstensen, L. L.: From static to dynamic: The ongoing dialectic about human development. In: Social structures and aging individuals: continuing challenges, S. 115 - 130 (Hg. Schaie, K. W.; Abeles, P. B.). Springer, New York (2008)
237.
Buchkapitel
Ram, N.; Pedersen, A. B.: Dyadic models emerging from the longitudinal structural equation modeling tradition: Parallels with ecological models of interspecific interactions. In: Modeling dyadic and interdependent data in the developmental and behavioral sciences, S. 87 - 105 (Hg. Card, N. A.; Selig, J. P.; Little, T. D.). Routledge, New York (2008)
238.
Buchkapitel
Schooler, L. J.: Marr, memory, and heuristics. In: Better than conscious? Decision making, the human mind, and implications for institutions, S. 207 - 222 (Hg. Engel, C.; Singer, W.). MIT Press, Cambridge, MA (2008)
239.
Buchkapitel
Shing, Y. L.; Brehmer, Y.; Li, S.-C.: Cognitive plasticity and training across the lifespan. In: Cognitive modifiability in learning and assessment: International perspectives, S. 59 - 82 (Hg. Tan, O.-S.; Seng, A. S.-H.). Cengage Learning Asia, Singapore (2008)
240.
Buchkapitel
Stanat, P.; Baumert, J.; Müller, A. G.: Das Jacobs Sommercamp in Bremen. In: Sommerschule, Sommerkurse, Summer Learning: Deutsch lernen in außerschulischem Kontext, S. 14 - 32 (Hg. Ballis, A.; Spinner, K. H.). Schneider-Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler (2008)
Zur Redakteursansicht