Buchkapitel (78)

161.
Buchkapitel
Krappmann, L.; Schuster, B.; Youniss, J.: Can mothers win? The transformation of mother-daughter relationships in late childhood. In: Verbal interaction and development in families with adolescents, S. 11 - 29 (Hg. Hofer, M.; Youniss, J.; Noack, P.). Ablex, Stamford, CT (1998)
162.
Buchkapitel
Krappmann, L.: Sozialisation in der Gruppe der Gleichaltrigen. In: Handbuch der Sozialisationsforschung, 5th rev. ed. Aufl., S. 355 - 375 (Hg. Hurrelmann, K.). Beltz, Weinheim (1998)
163.
Buchkapitel
Kreppner, K.: Vorstellungen zur Entwicklung der Kinder: Zur Geschichte von Entwicklungstheorien in der Psychologie. In: Lehrbuch der Entwicklungspsychologie, S. 121 - 146 (Hg. Keller, H.). Huber, Bern (1998)
164.
Buchkapitel
Kreppner, K.; Ullrich, M.: Talk to mom and dad, and listen to what is in between: A differential approach to family communication and its impact on adolescent development. In: Verbal interaction and development in families with adolescents, S. 83 - 108 (Hg. Hofer, M.; Noack, P.; Youniss, J.). Ablex, Greenwich, CT (1998)
165.
Buchkapitel
Kreppner, K.: Sozialisation in der Familie. In: Handbuch der Sozialisationsforschung, 5th rev. ed. Aufl., S. 321 - 334 (Hg. Hurrelmann, K.). Beltz, Weinheim (1998)
166.
Buchkapitel
Kurz, E. M.; Tweney, R. D.: The practice of mathematics and science: From calculus to the clothesline problem. In: Rational models of cognition, S. 415 - 438 (Hg. Oaksford, M.; Chater, N.). Oxford University Press, New York (1998)
167.
Buchkapitel
Lampert, T.; Wagner, M.: Zur Bedeutung der Gesundheit für die soziale Integration und die subjektive Befindlichkeit im Alter. In: Altern und Gesellschaft, S. 187 - 215 (Hg. Clemens, W.; Backes, G. M.). Leske + Budrich, Opladen (1998)
168.
Buchkapitel
Lang, F. R.; Schütze, Y.: Verfügbarkeit und Leistungen verwandtschaftlicher Beziehungen im Alter. In: Verwandtschaft: Sozialwissenschaftliche Beiträge zu einem vernachlässigten Thema, S. 163 - 182 (Hg. Wagner, M.; Schütze, Y.). Enke, Stuttgart (1998)
169.
Buchkapitel
Lempert, W.; Corsten, M.: Soziale Bedingungen moralischen Lernens in Küchen und Labors - Resultate einer explorativen Studie des Max-Planck-Instituts für Bildungsforschung, Berlin. In: Beiträge zur Berufs- und Wirtschaftspädagogik, S. 9 - 24 (Hg. Sloane, P. F. E.; Schelten, A.; Straka, G. A.). Leske + Budrich, Opladen (1998)
170.
Buchkapitel
Little, T. D.: Sociocultural influences on the development of children's action-control beliefs. In: Motivation and self-regulation across the life span, S. 281 - 315 (Hg. Heckhausen, J.; Dweck, C. S.). Cambridge University Press, New York (1998)
171.
Buchkapitel
Maas, I.: Coding Dutch occupations into ISCO68: The 500 most frequent male occupations in the HSN-Utrecht data set. In: Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations, S. 95 - 117 (Hg. van Leeuwen, M. H. D.; Maas, I.; Miles, A.). Max Planck Institute for Human Development, Berlin (1998)
172.
Buchkapitel
Maas, I.; van Leeuwen, M. H. D.: HISCO coding principles: Status quo after having coded the 500 most frequent male occupations in historical data sets from Belgium, Canada, England, France, the Netherlands and Sweden. In: Historical international standard coding of occupations: Status quo after coding 500 frequent mal occupations, S. 5 - 24 (Hg. van Leeuwen, M. H. D.; Maas, I.; Miles, A.). Max Planck Institute for Human Development, Berlin (1998)
173.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Lebensverlauf. In: Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands, S. 438 - 451 (Hg. Schäfers, B.; Zapf, W.). Leske + Budrich, Opladen (1998)
174.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: James Colemans Untersuchungen zum amerikanischen Bildungswesen und ihr Verhältnis zu seiner Handlungs- und Gesellschaftstheorie. In: Norm, Herrschaft und Vertrauen: Beiträge zu James S. Colemans Grundlagen der Sozialtheorie, S. 180 - 192 (Hg. Müller, H. P.; Schmid, M.). Westdeutscher Verlag, Opladen (1998)
175.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: Causality, comparisons and bad practices in empirical social research: A comment on Stanley Lieberson's chapter. In: Rational choice theory and large-scale data analysis, S. 146 - 157 (Hg. Blossfeld, H.-P.; Prein, G.). Westview Press, Boulder, CO (1998)
176.
Buchkapitel
Mayer, K. U.: German survivors of World War II: The impact on the life course of the collective experience of birth cohorts. In: German Sociology, Bd. 61, S. 207 - 221 (Hg. Gerhardt, U.). The Continuum Publishing Company, New York (1998)
177.
Buchkapitel
Mayer, K. U.; Müller, W.: Elörelépés a társadalmi mobilitás kutatásában? In: Társadalmi Mobilitás: Hagyományos és új megközelitések, S. 154 - 166 (Hg. Péter, R.). Yj Mandátum Könyvkiadó, Budapest (1998)
178.
Buchkapitel
Oesterreich, D.: Lernziel: Die deutsche Nation: Expertenbefragung zu den Zielen politischer Bildung in der Sekundarstufe I. In: Globalisierung am Horizont politischen Lernens, S. 147 - 163 (Hg. Anhelm, F. E.). Evangelische Akademie, Rehburg-Loccum (1998)
179.
Buchkapitel
Oesterreich, D.: Authoritarianism and right-wing extremism among German youth: Evidence from three empirical studies. In: Cross-cultural perspectives on youth and violence, S. 39 - 51 (Hg. Watts, M.). JAI Press, Greenwich, CT (1998)
180.
Buchkapitel
Savelsbergh, E. R.; Jong, T. d.; Ferguson-Hessler, M. G. M.: Competence-related differences in problem representations: A study in physics problem solving. In: Learning with multiple representations, S. 263 - 282 (Hg. Van Someren, M. W.; Reimann, P.; Boshuizen, H. P. A.; De Jong, T.). Elsevier Science, Amsterdam (1998)
Zur Redakteursansicht