Buchkapitel (8)

21.
Buchkapitel
Nesselroade, J. R.; Baltes, P. B.: Sequential strategies and the role of cohort effects in behavioral development: Adolescent personality (1970-1972) as a sample case. In: Handbook of longitudinal research, Bd. Vol. 1. Birth and childhood cohorts, S. 55 - 87 (Hg. Mednick, S. A.; Harway, M.; Finello, K. M.). Praeger, New York (1984)
22.
Buchkapitel
Nesselroade, J. R.; Baltes, P. B.: From traditional factor analysis to structural-causal modeling in developmental research. In: Perspectives in psychological experimentation: Toward the year 2000, S. 267 - 287 (Hg. Sarris, V.; Parducci, A.). Erlbaum, Hillsdale, NJ (1984)

Hochschulschrift - Doktorarbeit (1)

23.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Heckhausen, J.: Mother-infant dyads in joint object-centered action: Developmental change in the child's second year. Dissertation, University of Strathclyde (1984)

Forschungspapier (1)

24.
Forschungspapier
Mayer, K. U.; Müller, W.: The state and the structure of the life course. Arbeitspapier / Sonderforschungsbereich Mikroanalytische Grundlagen der Gesellschaftspolitik 136 (1984), 45 S.

Bericht (1)

25.
Bericht
Jahresbericht 1984. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1984), 184 S.

Zeitungsartikel (2)

26.
Zeitungsartikel
Baltes, P. B.: Erfolgreiches Altern: Eine neue bildungs- und wertpolitische Herausforderung? Die Zeit, S. 22 (1984)
27.
Zeitungsartikel
Baltes, P. B.: Gerontologie: Wissenschaft vom Altern hat derzeit Konjunktur - Neue Erkentnisse belegen: Auch Ältere haben beträchtliche Intelligenzreserven. Die Zeit, S. 14 (1984)
Zur Redakteursansicht