Buchkapitel (912)

6521.
Buchkapitel
Müller, K.: Is 40-Hz synchronicity priming, demonstrated by a novel psychophysical paradigm, indeed a 40-Hz phenomenon? In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events, S. 341 - 343 (Hg. Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier, Amsterdam (1999)
6522.
Buchkapitel
Müller, K.; Aschersleben, G.; Koch, R.; Freund, H.-J.; Prinz, W.: Action timing in an isochronous tapping task: Evidence from behavioral studies and neuroimaging. In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events (Advances in Psychology, Vol. 129), S. pp.233 - 250 (Hg. Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier Science, Amsterdam (1999)
6523.
Buchkapitel
Müller, K.; Schmitz, F.; Aschersleben, G.; Schnitzler, A.; Freund, H.-J.; Prinz, W.: Modality-dependent source activations during a sensorimotor synchronization-task. In: NeuroImage, S. 518 (Hg. Rosen, B. R.; Seitz, R. J.; Volkmann, J.). Academic Press, London, Ghent (1999)
6524.
Buchkapitel
Müsseler, J.: How independent from action control is perception? An event-coding account for more equally ranked crosstalks. In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events (Advances in Psychology, Vol. 129), S. pp. 121 - 147 (Hg. Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier, Amsterdam (1999)
6525.
Buchkapitel
Müsseler, J.: Perceiving and measuring of spatiotemporal events. In: Modeling consciousness across the disciplines, S. pp. 95 - 112 (Hg. Jordan, J. S.). University Press of America, Inc., Lanham, Maryland (1999)
6526.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Development of moral understanding and moral motivation. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 253 - 290 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
6527.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Empathie, Scham und Schuld. Zur moralischen Bedeutung von Emotionen. In: Konstruktivistische Sozialforschung. Lebensweltliche Erfahrungskontexte, individuelle Handlungskompetenzen und die Konstruktion sozialer Strukturen, S. 149 - 179 (Hg. Grundmann, M.). Suhrkamp, Frankfurt/Main (1999)
6528.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Generalisierter oder konkreter Anderer? In: Was Du nicht willst, daß man Dir tu'... Die Goldene Regel - ein Weg zum Glück?, S. 113 - 139 (Hg. Bellebaum, A.; Niederschlag, H.). UVK Universitätsverlag Konstanz, Konstanz (1999)
6529.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Menschenbildannahmen in der Geschlechterforschung. In: Menschenbilder in der modernen Gesellschaft. Konzeptionen des Menschen in Wissenschaft, Bildung, Kunst, Wirtschaft und Politik, S. 79 - 93 (Hg. Oerter, R.). Enke, Stuttgart (1999)
6530.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Moralische Motivation und moralische Identität. Zur Kluft zwischen Urteil und Handeln. In: Moralisches Urteil und Handeln, S. 314 - 339 (Hg. Garz, D.; Oser, F. K.; Althof, W.). Suhrkamp, Frankfurt (1999)
6531.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Religion und Moral. In: Reden über Religion, S. 41 - 54 (Hg. Höcht-Stöhr, J.; Schibilsky, M.). Kohlhammer, Stuttgart (1999)
6532.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Sozialisationsbedingungen moralischer Motivation. In: Zwischen Autonomie und Verbundenheit - Bedingungen und Formen der Behauptung von Subjektivität, S. 299 - 329 (Hg. Leu, H. R.; Krappmann, L.). Suhrkamp, Frankfurt a.M. (1999)
6533.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Von Selbstzwängen zur Selbstbindung. In: Max-Planck-Gesellschaft. Jahrbuch 1999, S. 821 - 825 (Hg. Generalverwaltung der Max-Planck-Gesellschaft). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (1999)
6534.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Wider die Differenz! Es lebe die Gleichheit! In: Kultur, Geschlecht, Körper, S. 40 - 63 (Hg. genus Münsteraner Arbeitskreis für Gender Studies). agenda-Verlag, Münster (1999)
6535.
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Zum frühkindlichen Moralverständnis. In: Kindliche Entwicklungspotentiale. Normalität, Abweichung und ihre Ursachen (Materialien zum Zehnten Kinder- und Jugendbericht, Bd. 1), S. 53 - 151 (Hg. Sachverständigenkommission Zehnter Kinder- und Jugendbericht). DJI, Munich (1999)
6536.
Buchkapitel
Prinz, W.: Explaining consciousness: What questions? What answers? In: Modeling consciousness across the disciplines, S. v - xiv (Hg. Jordan, J. S.). University Press of America, Lanham, ML (1999)
6537.
Buchkapitel
Schneider, W.; Näslund, J. C.: Impact of early phonological processing skills on reading and spelling in school: Evidence from the Munich longitudinal study. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 126 - 147 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
6538.
Buchkapitel
Schneider, W.; Perner, J.; Bullock, M.; Stefanek, J.; Ziegler, A.: Development of intelligence and thinking. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 9 - 28 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
6539.
Buchkapitel
Schneider, W. X.; Prinz, W.: Psychologie und Neurowissenschaft. In: Lexikon der Neurowissenschaft (Hg. Hanser, H.). Spektrum, Heidelberg (1999)
6540.
Buchkapitel
Schubotz, R. I.; Friederici, A. D.: Memory for Time: Separating Temporal from Spatial Information Processing. In: Learning. Rule Extraction and Representation, S. 215 - 240 (Hg. Friederici, A. D.; Menzel, R.). Gruyter, Berlin (1999)
Zur Redakteursansicht