Wissenschaftliche Publikationen

Zeitschriftenartikel (38)

1.
Zeitschriftenartikel
Dirnagl, U.; Villringer, A.; Gebhardt, R.; Haberl, R. L.; Schmiedek, P.; Einhaeupl, K. M.: Three-dimensional reconstruction of the rat brain cortical microcirculation in vivo. Journal of Cerebral Blood Flow & Metabolism 11 (3), S. 353 - 360 (1991)
2.
Zeitschriftenartikel
Asendorpf, J. B.: Development of inhibited children's coping with unfamiliarity. Child Development 62 (6), S. 1460 - 1474 (1991)
3.
Zeitschriftenartikel
Asendorpf, J. B.; van Aken, M. A. G.: Correlates of the temporal consistency of personality patterns in childhood. Journal of Personality 59 (4), S. 689 - 703 (1991)
4.
Zeitschriftenartikel
Beckmann, J.: Lay Epistemics and Human Knowledge - Cognitive and Motivational Bases - Kruglanski,A. Zeitschrift fur Sozialpsychologie 22 (4), S. 275 - 277 (1991)
5.
Zeitschriftenartikel
Beckmann, J.: Zuschauereinfluesse auf sportliche Leistung. Sportpsychologie 5 (4), S. 16 - 20 (1991)
6.
Zeitschriftenartikel
Beckmann, J.; Strang, H.: Handlungskontrolle im Sport. Sportpsychologie 5 (4), S. 5 - 10 (1991)
7.
Zeitschriftenartikel
Beckmann, J.; Trux, J.: Wen lasse ich wo spielen? Sportpsychologie 5 (3), S. 18 - 21 (1991)
8.
Zeitschriftenartikel
Brandstätter, V.; Ellemers, N.; Gaviria, E.; Giosue, F.; Huguet, P.; Kroon, M.; Morchain, P.; Pujal, M.; Rubini, M.; Mugny, G.: Indirect majority and minority influence - An exploratory study. European Journal of Social Psychology 21 (3), S. 199 - 211 (1991)
9.
Zeitschriftenartikel
Carr, M.; Borkowski, J. G.; Maxwell, S. E.: Motivational Components of Underachievement. Developmental Psychology 27 (1), S. 108 - 118 (1991)
10.
Zeitschriftenartikel
Carr, M.; Kurtz, B. E.: Teachers' perceptions of their students' metacognition, attributions, and self-concept. British Journal of Educational Psychology 61 (2), S. 197 - 206 (1991)
11.
Zeitschriftenartikel
Carr, M.; Schneider, W.: Long-term maintenance of organizational strategies in kindergarten children. Contemporary Educational Psychology 16 (1), S. 61 - 72 (1991)
12.
Zeitschriftenartikel
Deubel, H.: Eye-Movements as a Probe into Preattentive Visual Processing. Perception 20 (1), S. 116 - 116 (1991)
13.
Zeitschriftenartikel
Frazier, L.; Friederici, A. D.: On deriving the properties of agrammatic comprehension. Brain and Language 40, S. 51 - 66 (1991)
14.
Zeitschriftenartikel
Friederici, A. D.; Weissenborn, J.; Kail, M.: Pronoun comprehension in aphasia: A comparison of three languages. Brain and Language 41, S. 289 - 310 (1991)
15.
Zeitschriftenartikel
Friederici, A. D.; Weissenborn, J.; Lewandowski, C.; Stralka, R.: Influence of perceptual deficits on acquisition of orientational terms. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 23 (1), S. 48 - 65 (1991)
16.
Zeitschriftenartikel
Hadwin, J.; Perner, J.: Pleased and surprised: Children's cognitive theory of emotion. British Journal of Developmental Psychology 9 (2), S. 215 - 234 (1991)
17.
Zeitschriftenartikel
Helmke, A.; Schrader, F.-W.; Lehneis Klepper, G.: Zur Rolle des Elternverhaltens fuer die Schulleistungsentwicklung ihrer Kinder. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 23 (1), S. 1 - 22 (1991)
18.
Zeitschriftenartikel
Knopf, M.; Waldmann, M. R.: Die Rolle von Ereignisschemata beim Lernen im Vorschulalter. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 23 (3), S. 181 - 196 (1991)
19.
Zeitschriftenartikel
Kolodziej, P.; Deutsch, W.; Bittner, C.: The self reflected in children's language. Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Padagogische Psychologie 23 (1), S. 23 - 47 (1991)
20.
Zeitschriftenartikel
Nattkemper, D.; Ullmann, T.; Prinz, W.: Adjusting saccadic eye-movements to variations in stimulus complexity: Evidence from continuous search. Perception 20 (1), S. 75 - 75 (1991)
Zur Redakteursansicht