Wissenschaftliche Publikationen
Zeitschriftenartikel (14)
1.
Zeitschriftenartikel
73, S. 455 - 458 (1986)
Cognitive processes of spatial coordinate assignment: On weighting perceptual cues. Naturwissenschaften 2.
Zeitschriftenartikel
2 (1), S. 1 - 18 (1986)
Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education 3.
Zeitschriftenartikel
14 (1), S. 8 - 18 (1986)
Ueberblick ueber die Entwicklung des Lernens und des Gedächtnisses im Kindes- und Erwachsenenalter. Unterrichtswissenschaft 4.
Zeitschriftenartikel
23 (7), S. 104 - 109 (1986)
Forschungsprojekt Selbstkontrolle: Warum es Kindern so schwer fällt, bei der Sache zu bleiben. Bild der Wissenschaft 5.
Zeitschriftenartikel
Motivation and information processing: A new look at decision making, dynamic change, and action control. Sorrentino, Richard M. (ed); Higgins, Edward Tory (ed). (1986). Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behavior. (Pp. 404-434). X, 610pp. (1986)
6.
Zeitschriftenartikel
95 (3), S. 247 - 251 (1986)
Motivational and volitional determinants of depression: The degenerated-intention hypothesis. Journal of Abnormal Psychology 7.
Zeitschriftenartikel
28, S. 107 - 119 (1986)
Visuelle sequentielle Darbietung und "normales" Lesen: Ein Vergleich zweier experimenteller Darbietungsarten. Psychologische Beiträge 8.
Zeitschriftenartikel
48, S. 47 - 51 (1986)
Effects of secondary tasks on search performance. Psychologial Research 9.
Zeitschriftenartikel
4 (3), S. 309 - 341 (1986)
Fuzzy Concepts and the Perception of Emotion in Facial Expressions. Social Cognition 10.
Zeitschriftenartikel
42 (2), S. 218 - 236 (1986)
The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational processes in memory. Journal of Experimental Child Psychology 11.
Zeitschriftenartikel
17 (3), S. 315 - 336 (1986)
Metamemory and motivation: A comparison of strategy use and performance in German and American children. Journal of Cross-Cultural Psychology 12.
Zeitschriftenartikel
1 (3), S. 81 - 91 (1986)
The role of classroom differences in achievement changes. European Journal of Psychology of Education 13.
Zeitschriftenartikel
18 (1), S. 2 - 11 (1986)
Wissen, wann jemand nicht genug weiß. Unterscheiden Vorschulkinder zwischen eindeutigen und uneindeutigen Hinweis-Äusserungen? Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 14.
Zeitschriftenartikel
41 (3), S. 395 - 410 (1986)
Recall, clustering, and metamemory in young children. Journal of Experimental Child Psychology Buch (1)
15.
Buch
Wissen durch Denken?: Über den naiven Empirismus im Denken von Vorschulkindern. Aschendorff, Münster (1986)
Buchkapitel (8)
16.
Buchkapitel
Cambridge studies in social and emotional development, S. 203 - 237 (Hg. Izard, C. E.; Read, P. B.) (1986)
Concepts of emotion in developmental psychology. In: Measuring emotions in infants and children, Bd. 17.
Buchkapitel
Achievement and motivation through the life span. In: Human development and the life course: Multidisciplinary perspectives, S. 445 - 466 (Hg. Sorensen, A. B.; Weinert, F. E.; Sherrod, L. R.). Erlbaum, Hillsdale (1986)
18.
Buchkapitel
Perspektiven der Motivationspsychologie des Menschen: ein neues experimentelles Paradigma. In: Allen Die Zukunft der experimentellen Psychologie, S. 229 - 245 (Hg. Sarris, V.; Parducci, A.). Beltz, Weinheim (1986)
19.
Buchkapitel
Ein Plädoyer für einen eingeschränkten Universalismus. In: Zur Bestimmung der Moral, S. 126 - 144 (Hg. Edelstein, W.; Nunner-Winkler, G.). Suhrkamp, Frankfurt a. M. (1986)
20.
Buchkapitel
Strukturgleichungsmodelle der zweiten Generation: Eine Einführung. In: Strukturmodelle für Längsschnittdaten und Zeitreihen. LISREL, Pfad und Varianzanalysen, S. 13 - 26 (Hg. Moebus, C.; Schneider, W.). Huber, Bern (1986)