Zeitschriftenartikel (5045)

4961.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Brun, H.: The role of context in young children's memory performance: Istomina revisited. British Journal of Developmental Psychology 5 (4), S. 333 - 341 (1987)
4962.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.; Vogel, K.: Zusammenhänge zwischen Metagedächtnis, strategischem Verhalten und Gedächtnisleistungen im Grundschulalter: Eine entwicklungspsychologische Studie. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 19 (2), S. 99 - 115 (1987)
4963.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.; Weinert, F. E.: The Effects of Intelligence, Self-Concept, and Attributional Style on Metamemory and Memory Behavior. International Journal of Behavioral Development 10 (3), S. 281 - 299 (1987)
4964.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.; Weinert, F. E.: The effects of intelligence, self-concept, and attributional style on metamemory and memory behaviour. International Journal of Behavioral Development 10 (3), S. 281 - 299 (1987)
4965.
Zeitschriftenartikel
Schrader, F.-W.; Helmke, A.: Diagnostische Kompetenz von Lehrern: Komponenten und Wirkungen. Empirische Pädagogik 1 (1), S. 27 - 52 (1987)
4966.
Zeitschriftenartikel
Sodian, B.; Wimmer, H.: Childrens Understanding of Inference as a Source of Knowledge. Child Development 58 (2), S. 424 - 433 (1987)
4967.
Zeitschriftenartikel
Strube, G.; Pentenrieder, I.: Induzierte Verarbeitungsstrategien bei Mehrfachtätigkeit. Zeitschrift fuer Experimentelle und Angewandte Psychologie 34 (2), S. 331 - 339 (1987)
4968.
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: 35th Congress of the German Psychological Association 1986 in Heidelberg, FR Germany: Presidential Address: The current state of psychology from the viewpoint of the German Psychological Association. German Journal of Psychology 11 (4), S. 304 - 322 (1987)
4969.
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Zur Lage der Psychologie. Psychologische Rundschau 38 (1), S. 1 - 13 (1987)
4970.
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.; Helmke, A.: Die Muenchener Studie: Schulleistungen - Leistungen der Schule oder der Kinder? Bild der Wissenschaft 24 (1), S. 62 - 73 (1987)
4971.
Zeitschriftenartikel
Wicklund, R. A.; Gollwitzer, P. M.: The Fallacy of the Private-Public Self-Focus Distinction. Journal of Personality 55 (3), S. 491 - 523 (1987)
4972.
Zeitschriftenartikel
Friederici, A. D.; Levelt, W. J. M.: Cognitive processes of spatial coordinate assignment: On weighting perceptual cues. Naturwissenschaften 73, S. 455 - 458 (1986)
4973.
Zeitschriftenartikel
Helmke, A.; Schneider, W.; Weinert, F. E.: Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education 2 (1), S. 1 - 18 (1986)
4974.
Zeitschriftenartikel
Knopf, M.: Ueberblick ueber die Entwicklung des Lernens und des Gedächtnisses im Kindes- und Erwachsenenalter. Unterrichtswissenschaft 14 (1), S. 8 - 18 (1986)
4975.
Zeitschriftenartikel
Kuhl, J.: Forschungsprojekt Selbstkontrolle: Warum es Kindern so schwer fällt, bei der Sache zu bleiben. Bild der Wissenschaft 23 (7), S. 104 - 109 (1986)
4976.
Zeitschriftenartikel
Kuhl, J.: Motivation and information processing: A new look at decision making, dynamic change, and action control. Sorrentino, Richard M. (ed); Higgins, Edward Tory (ed). (1986). Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behavior. (Pp. 404-434). X, 610pp. (1986)
4977.
Zeitschriftenartikel
Kuhl, J.; Helle, P.: Motivational and volitional determinants of depression: The degenerated-intention hypothesis. Journal of Abnormal Psychology 95 (3), S. 247 - 251 (1986)
4978.
Zeitschriftenartikel
Müsseler, J.; Nattkemper, D.: Visuelle sequentielle Darbietung und "normales" Lesen: Ein Vergleich zweier experimenteller Darbietungsarten. Psychologische Beiträge 28, S. 107 - 119 (1986)
4979.
Zeitschriftenartikel
Prinz, W.; Nattkemper, D.: Effects of secondary tasks on search performance. Psychologial Research 48, S. 47 - 51 (1986)
4980.
Zeitschriftenartikel
Russell, J. A.; Bullock, M.: Fuzzy Concepts and the Perception of Emotion in Facial Expressions. Social Cognition 4 (3), S. 309 - 341 (1986)
Zur Redakteursansicht