Zeitschriftenartikel (38)

21.
Zeitschriftenartikel
Nunner-Winkler, G.: Förderung von Wissenschaftlerinnen in der MPG. MPG Spiegel 4, S. 33 - 37 (1991)
22.
Zeitschriftenartikel
Perner, J.; Davies, G.: Understanding the mind as an active information processor: Do young children have a "copy theory of mind"? Cognition 39 (1), S. 51 - 69 (1991)
23.
Zeitschriftenartikel
Prinz, W.: Über Wahrnehmung und Bewegung. Zeitschrift für Psychologie 11, S. 93 - 104 (1991)
24.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Sodian, B.: A longitudinal study of young children's memory behavior and performance in a sort-recall task. Journal of Experimental Child Psychology 51 (1), S. 14 - 29 (1991)
25.
Zeitschriftenartikel
Schwarz, N.; Bless, H.; Strack, F.; Klumpp, G.; Rittenauerschatka, H.; Simons, A.: Ease of Retrieval as Information - Another Look at the Availability Heuristic. Journal of Personality and Social Psychology 61 (2), S. 195 - 202 (1991)
26.
Zeitschriftenartikel
Schwarz, N.; Strack, F.; Mai, H. P.: Assimilation and Contrast Effects in Part-Whole Question Sequences - a Conversational Logic Analysis. Public Opinion Quarterly 55 (1), S. 3 - 23 (1991)
27.
Zeitschriftenartikel
Sodian, B.; Taylor, C.; Harris, P. L.; Perner, J.: Early Deception and the Childs Theory of Mind - False Trails and Genuine Markers. Child Development 62 (3), S. 468 - 483 (1991)
28.
Zeitschriftenartikel
Stern, E.: Research Directions in Cognitive Science - a European Perspective, Vol 1 - Cognitive-Psychology - Baddeley,a, Bernsen,No. Contemporary Psychology 36 (6), S. 485 - 486 (1991)
29.
Zeitschriftenartikel
Stoffer, T. H.: Attentional focussing and spatial stimulus-response compatibility. Psychological Research 53 (2), S. 127 - 135 (1991)
30.
Zeitschriftenartikel
Stoffer, T. H.: Verarbeitung hierarchischer Reizmuster mit drei Ebenen: Ein Test der Präzedenzhypothese von Navon. Zeitschrift fuer Experimentelle und Angewandte Psychologie 38 (1), S. 113 - 148 (1991)
31.
Zeitschriftenartikel
Stoffer, T. H.; Müsseler, J.; Adolphs, H.; Ankele, S.; Prinz, W.: Texte für Augen und Ohr: Untersuchungen zum computerunterstützten Schriftspracherwerb. Grundschulzeitschrift 47 (4), S. 11 - 12 (1991)
32.
Zeitschriftenartikel
Strack, F.: Affect, Cognition and Social-Behavior - Fiedler,K, Forgas,J. Zeitschrift fur Sozialpsychologie 22 (1), S. 74 - 75 (1991)
33.
Zeitschriftenartikel
Strack, F.; Schwarz, N.; Wänke, M.: Semantic and pragmatic aspects of context effects in social and psychological research. Social Cognition 9 (1), S. 111 - 125 (1991)
34.
Zeitschriftenartikel
Ullmann, T.; Prinz, W.: Review: Research in perception: Contributions from German-speaking countries to the fields of attentive processes, the links between perception and action, and Gestalt psychology. The German Journal of Psychology 15 (1), S. 1 - 28 (1991)
35.
Zeitschriftenartikel
van Aken, M. A. G.; van Lieshout, C. F. M.: Children's competence and the agreement and stability of self- and child-descriptions. International Journal of Behavioral Development 14 (1), S. 83 - 99 (1991)
36.
Zeitschriftenartikel
Villringer, A.; Dirnagl, U.; Them, A.; Schuerer, L.; Krombach, F.; Einhaeupl, K. M.: Imaging of leukocytes within the rat brain cortex in vivo. Microvasculare Research 42 (3), S. 305 - 315 (1991)
37.
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Kreativität - Fakten und Mythen. Psychologie Heute 18 (9), S. 30 - 37 (1991)
38.
Zeitschriftenartikel
Ziegler, A.; Ziegler, C.: Die Bedeutung der Lernerfahrung und des Expertisegrades beim Erwerb des Konzepts der physikalischen Beschleunigung. Empirische Pädagogik 5 (3), S. 267 - 283 (1991)

Buch (6)

39.
Buch
Asendorpf, J. B.: Die differentielle Sichtweise in der Psychologie. Hogrefe, Goettingen (1991)
40.
Buch
Bullock, M. (Hg.): The development of intentional action: Cognitive, motivational, and interactive processes. (1991). ix, 83pp. (1991)
Zur Redakteursansicht