Beitrag in Sammelwerk (937)

1061.
Beitrag in Sammelwerk
Filippi, E.: Luce, colore, paesaggio: Venezia e il suo Rinascimento. In: Dove ’l sì suona. Manuale di letteratura e cultura italiana, S. 482 - 497 (Hg. Folliero-Metz, G. D.; Girardi, M. T.; Mayer, C. O.). Villa Vigoni Editore, Loveno di Menaggio (2022)
1062.
Beitrag in Sammelwerk
García de Jalón Oyarzun, L.: Digital Doubles. The Major Agency of Minor Bits. In: AD Architectural Design, Architectures of Refusal (Hg. Stoner, J.) (2022)
1063.
Beitrag in Sammelwerk
García de Jalón Oyarzun, L.: Windowish practices, unreadable backgrounds and raw semiotics. Tracing minor architectures and ecologies of signs in women’s writing. In: ZARCH, 18 Mujeres, prácticas feministas y profesionales alternativas en la arquitectura (2022)
1064.
Beitrag in Sammelwerk
Giordana, M.: Strategie dello sguardo tra mobilità e appartenenza. Viaggio in Italia di Roberto Rossellini. In: Geografie della migrazione nel cinema italiano. Luoghi e immaginari del transito, S. 69 - 86 (Hg. Bremenkamp, A.; Michalsky, T.; Giordana, M.; Marmo, L.). Rom (2022)
1065.
Beitrag in Sammelwerk
Giordana, M.; Marmo, L.: Linguaggio filmico e performance del confine nel cinema italiano. In: Geografie della migrazione nel cinema italiano. Luoghi e immaginari del transito, S. 11 - 45 (Hg. Bremenkamp, A.; Michalsky, T.; Giordana, M.; Marmo, L.). Rom (2022)
1066.
Beitrag in Sammelwerk
Giusa, A. C.: catalogue entry (Cat. 15) on a Parmigianino drawing in the Courtauld Gallery. In: The Art of Experiment: Parmigianino at the Courtauld, S. 96 - 98 (Hg. Gottardo, K.; Rebecchini, G.). Paul Holberton Publishing, London (2022)
1067.
Beitrag in Sammelwerk
Giusa, A. C.: catalogue entry (cat. 24) on a Parmigianino drawing in the Courtauld Gallery. In: The Art of Experiment: Parmigianino at the Courtauld, S. 122 - 125 (Hg. Gottardo, K.; Rebecchini, G.). Paul Holberton Publishing, London (2022)
1068.
Beitrag in Sammelwerk
Graul, J.: Intrigues, Punches, and a Poisoned Salad. The Dark Side of Artistic Rivalries. In: Idols & Rivals. Artistic Competition in Antiquity and the Early Modern Era, S. 152 - 159 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1069.
Beitrag in Sammelwerk
Graul, J.: Giorgio Vasari, Porträt des Andrea del Castagno. In: Idole und Rivalen. Künstlerischer Wettstreit in Antike und Früher Neuzeit (Ausstellungskatalog Wien), S. 166 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1070.
Beitrag in Sammelwerk
Graul, J.: Andrea Mantegna, Kampf der Meeresgötter; Filippo Negroli/ Giovan Battista Negroli, Medusenschild; Joachim von Sandrart, Minerva und Tempus beschützen Kunst und Wissenschaft vor Lüge und Neid. In: Idole und Rivalen. Künstlerischer Wettstreit in Antike und Früher Neuzeit (Ausstellungskatalog Wien), S. 167 - 171 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1071.
Beitrag in Sammelwerk
Graul, J.: Andrea Mantegna, Battle of the Sea Gods, Filippo Negroli/ Giovan Battista Negroli, Medusa Shild, Joachim von Sandrart, Minerva and Tempus Protecting the Arts and Science from Envy and Lies. In: Idols & Rivals. Artistic Competition in Antiquity and the Early Modern Era, S. 167 - 171 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1072.
Beitrag in Sammelwerk
Helas, P.: Das eigene Gewand verschenken. Ein Exempel der Caritas in Mittelalter und Früher Neuzeit. In: Textile gifts in the Middle Ages. Objects, actors, and representations, S. 121 - 146 (Hg. Elster, C.; Michalsky, T.; Luther, S.; Seeberg, S.). Rom (2022)
1073.
Beitrag in Sammelwerk
Jorink, E.: Cartesian Sex. Dutch anatomists on genitalia, lust and intercourse (ca 1660-1680). In: Les Libertins néerlandais/The Dutch Libertines. Libertinage et philosophie à l’époque classique (xvi--xviii siècle), S. 248 - 299 (Hg. Gengoux, N.; Girard, P.; Laerke, M.). Paris (2022)
1074.
Beitrag in Sammelwerk
Kondratiuk, A.: До питання семантики монументального живопису церкви Спаса на Берестові (On the issue of semantics of the monumental painting of the Church of the Savior at Berestove). In: Культура і мистецтво: сучасний науковий вимір: матеріали VI Всеукр. наук. конф. молод. вч., асп. та магістран (Culture and art: modern scientific dimension: materials of the VI All-Ukrainian scietific conference of the young academician, assist. and young scientists), S. 74 - 75. Kiew (2022)
1075.
Beitrag in Sammelwerk
Kulchynska, L.: Violence is an Image: Weaponization of the Visuality During the War in Ukraine. In: Tactical Media Room Ukraine (2022)
1076.
Beitrag in Sammelwerk
Maurer, G.: Glanz und (vor allem) Elend – Deutsche Künstler der Romantik in Rom. In: Reframing Friedrich Nerly. Landschaftsmaler, Reisender, Verkaufstalent, S. 103 - 126 (Hg. Denk, C.; Schierz, K. U.; von Taschitzki, T.). München (2022)
1077.
Beitrag in Sammelwerk
Maurer, G.: Dipingere quello che non si vede. Le Paludi Pontine nella recezione dei viaggiatori e pittori tedeschi della prima metà dell’Ottocento. In: Ninfa. Percezioni nella scienza, nella letteratura e belle arti nel XIX e all’inizio del XX secolo, S. 193 - 198 (Hg. Matheus, M.). Regensburg (2022)
1078.
Beitrag in Sammelwerk
Maurer, G.: ‘Was Ihnen und andern Freude macht ...‘ – Zeichnen im Zeitalter Goethes. In: Zeichnen im Zeitalter Goethes (Ausstellungskatalog Frankfurt 2022), S. 34 - 37 (Hg. Hennig, M.; Struck, N.). Frankfurt (2022)
1079.
Beitrag in Sammelwerk
Michalsky, T.; Scirocco, E.; Rywikowá, D.: Royal nunneries at the center of medieval Europe: art, architecture, aesthetics (13th-14th centuries). In: Royal Nunneries at the Center of Europe. Art, Architecture, Aesthetics (13th-14th Centuries), Convivium, Supplementum, S. 10 - 19 (2022)
1080.
Beitrag in Sammelwerk
Minden, A.: The Body Between Life and Death: Berengario da Carpi and the Anatomical Imagery of the Sixteenth Century. In: Rethinking Medical Humanities: Perspectives from the Arts and Social Sciences, S. 173 - 204 (Hg. Canalis, R. F.; Ciavolella, M.; Finucci, V.). Berlin (2022)
Zur Redakteursansicht