Beitrag in Sammelwerk (937)
1061.
Beitrag in Sammelwerk
Luce, colore, paesaggio: Venezia e il suo Rinascimento. In: Dove ’l sì suona. Manuale di letteratura e cultura italiana, S. 482 - 497 (Hg. Folliero-Metz, G. D.; Girardi, M. T.; Mayer, C. O.). Villa Vigoni Editore, Loveno di Menaggio (2022)
1062.
Beitrag in Sammelwerk
Digital Doubles. The Major Agency of Minor Bits. In: AD Architectural Design, Architectures of Refusal (Hg. Stoner, J.) (2022)
1063.
Beitrag in Sammelwerk
Windowish practices, unreadable backgrounds and raw semiotics. Tracing minor architectures and ecologies of signs in women’s writing. In: ZARCH, 18 Mujeres, prácticas feministas y profesionales alternativas en la arquitectura (2022)
1064.
Beitrag in Sammelwerk
Strategie dello sguardo tra mobilità e appartenenza. Viaggio in Italia di Roberto Rossellini. In: Geografie della migrazione nel cinema italiano. Luoghi e immaginari del transito, S. 69 - 86 (Hg. Bremenkamp, A.; Michalsky, T.; Giordana, M.; Marmo, L.). Rom (2022)
1065.
Beitrag in Sammelwerk
Linguaggio filmico e performance del confine nel cinema italiano. In: Geografie della migrazione nel cinema italiano. Luoghi e immaginari del transito, S. 11 - 45 (Hg. Bremenkamp, A.; Michalsky, T.; Giordana, M.; Marmo, L.). Rom (2022)
1066.
Beitrag in Sammelwerk
catalogue entry (Cat. 15) on a Parmigianino drawing in the Courtauld Gallery. In: The Art of Experiment: Parmigianino at the Courtauld, S. 96 - 98 (Hg. Gottardo, K.; Rebecchini, G.). Paul Holberton Publishing, London (2022)
1067.
Beitrag in Sammelwerk
catalogue entry (cat. 24) on a Parmigianino drawing in the Courtauld Gallery. In: The Art of Experiment: Parmigianino at the Courtauld, S. 122 - 125 (Hg. Gottardo, K.; Rebecchini, G.). Paul Holberton Publishing, London (2022)
1068.
Beitrag in Sammelwerk
Intrigues, Punches, and a Poisoned Salad. The Dark Side of Artistic Rivalries. In: Idols & Rivals. Artistic Competition in Antiquity and the Early Modern Era, S. 152 - 159 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1069.
Beitrag in Sammelwerk
Giorgio Vasari, Porträt des Andrea del Castagno. In: Idole und Rivalen. Künstlerischer Wettstreit in Antike und Früher Neuzeit (Ausstellungskatalog Wien), S. 166 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1070.
Beitrag in Sammelwerk
Andrea Mantegna, Kampf der Meeresgötter; Filippo Negroli/ Giovan Battista Negroli, Medusenschild; Joachim von Sandrart, Minerva und Tempus beschützen Kunst und Wissenschaft vor Lüge und Neid. In: Idole und Rivalen. Künstlerischer Wettstreit in Antike und Früher Neuzeit (Ausstellungskatalog Wien), S. 167 - 171 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1071.
Beitrag in Sammelwerk
Andrea Mantegna, Battle of the Sea Gods, Filippo Negroli/ Giovan Battista Negroli, Medusa Shild, Joachim von Sandrart, Minerva and Tempus Protecting the Arts and Science from Envy and Lies. In: Idols & Rivals. Artistic Competition in Antiquity and the Early Modern Era, S. 167 - 171 (Hg. Swoboda, G.). Berlin (2022)
1072.
Beitrag in Sammelwerk
Das eigene Gewand verschenken. Ein Exempel der Caritas in Mittelalter und Früher Neuzeit. In: Textile gifts in the Middle Ages. Objects, actors, and representations, S. 121 - 146 (Hg. Elster, C.; Michalsky, T.; Luther, S.; Seeberg, S.). Rom (2022)
1073.
Beitrag in Sammelwerk
Cartesian Sex. Dutch anatomists on genitalia, lust and intercourse (ca 1660-1680). In: Les Libertins néerlandais/The Dutch Libertines. Libertinage et philosophie à l’époque classique (xvi--xviii siècle), S. 248 - 299 (Hg. Gengoux, N.; Girard, P.; Laerke, M.). Paris (2022)
1074.
Beitrag in Sammelwerk
До питання семантики монументального живопису церкви Спаса на Берестові (On the issue of semantics of the monumental painting of the Church of the Savior at Berestove). In: Культура і мистецтво: сучасний науковий вимір: матеріали VI Всеукр. наук. конф. молод. вч., асп. та магістран (Culture and art: modern scientific dimension: materials of the VI All-Ukrainian scietific conference of the young academician, assist. and young scientists), S. 74 - 75. Kiew (2022)
1075.
Beitrag in Sammelwerk
Violence is an Image: Weaponization of the Visuality During the War in Ukraine. In: Tactical Media Room Ukraine (2022)
1076.
Beitrag in Sammelwerk
Glanz und (vor allem) Elend – Deutsche Künstler der Romantik in Rom. In: Reframing Friedrich Nerly. Landschaftsmaler, Reisender, Verkaufstalent, S. 103 - 126 (Hg. Denk, C.; Schierz, K. U.; von Taschitzki, T.). München (2022)
1077.
Beitrag in Sammelwerk
Dipingere quello che non si vede. Le Paludi Pontine nella recezione dei viaggiatori e pittori tedeschi della prima metà dell’Ottocento. In: Ninfa. Percezioni nella scienza, nella letteratura e belle arti nel XIX e all’inizio del XX secolo, S. 193 - 198 (Hg. Matheus, M.). Regensburg (2022)
1078.
Beitrag in Sammelwerk
‘Was Ihnen und andern Freude macht ...‘ – Zeichnen im Zeitalter Goethes. In: Zeichnen im Zeitalter Goethes (Ausstellungskatalog Frankfurt 2022), S. 34 - 37 (Hg. Hennig, M.; Struck, N.). Frankfurt (2022)
1079.
Beitrag in Sammelwerk
Royal nunneries at the center of medieval Europe: art, architecture, aesthetics (13th-14th centuries). In: Royal Nunneries at the Center of Europe. Art, Architecture, Aesthetics (13th-14th Centuries), Convivium, Supplementum, S. 10 - 19 (2022)
1080.
Beitrag in Sammelwerk
The Body Between Life and Death: Berengario da Carpi and the Anatomical Imagery of the Sixteenth Century. In: Rethinking Medical Humanities: Perspectives from the Arts and Social Sciences, S. 173 - 204 (Hg. Canalis, R. F.; Ciavolella, M.; Finucci, V.). Berlin (2022)