Scientific Publications

Journal Article (3)

1.
Journal Article
Cornelius, S. W.; Willis, S. L.; Nesselroade, J. R.; Baltes, P. B.: Convergence between attention variables and factors of psychometric intelligence in older adults. Intelligence 7, pp. 253 - 269 (1983)
2.
Journal Article
Edelstein, W.: Zur Rezeption Piagets in der Pädagogik: Eine Einleitung zu diesem Heft. Neue Sammlung 23 (2), pp. 98 - 101 (1983)
3.
Journal Article
Willis, S. L.; Cornelius, S. W.; Blow, F. C.; Baltes, P. B.: Training research in aging: Attentional processes. Journal of Educational Psychology 75 (2), pp. 257 - 270 (1983)

Book (2)

4.
Book
Baumert, J.; Fuchs, J.; Hopf, D.; Köhler, H.; Krais, B.; Krappmann, L.; Leschinsky, A.; Naumann, J.: Between elite and mass education: Education in the Federal Republic of Germany. State University of New York Press, Albany (1983), XVIII, 348 pp.
5.
Book
Hoff, E.; Lappe, L.; Lempert, W.: Methoden zur Untersuchung der Sozialisation junger Facharbeiter. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1983), Teil 1: IX, 272; Teil 2: 221 pp.

Book Chapter (7)

6.
Book Chapter
Baltes, P. B.: Zur Psychologie der Intelligenz im Alter - nur Abbau oder auch Entwicklung? In: Jahrbuch / Max-Planck-Gesellschaft zur Förderung der Wissenschaften, Vol. 1983, pp. 53 - 72 (Ed. Max-Planck-Gesellschaft zur Förderung der Wissenschaften). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (1983)
7.
Book Chapter
Baltes, P. B.: Functional age and social policy in aging. In: Aging: A challenge to science and society, Vol. Vol. 3. Behavioural sciences and conclusions, pp. 435 - 438 (Eds. Birren, J. E.; Munnichs, J. M. A.; Thomae, H.; Marois, M.). Oxford University Press, Oxford (1983)
8.
Book Chapter
Baltes, P. B.: Life-span developmental psychology: Observations on history and theory revisited. In: Developmental psychology: Historical and philosophical perspectives, pp. 79 - 111 (Ed. Lerner, R. M.). Erlbaum, Hillsdale, NJ (1983)
9.
Book Chapter
Baltes, P. B.; Sowarka, D.: Entwicklungspsychologie und Entwicklungsbegriff. In: Entwicklungspsychologie: Ein Handbuch in Schlüsselbegriffen, pp. 11 - 20 (Eds. Silbereisen, R. K.; Montada, L.). Urban & Schwarzenberg, München (1983)
10.
Book Chapter
Baumert, J.: In-service-teacher-training and curriculum development as preparation for expansion of the comprehensive school in Berlin: A case study. In: In-service-teacher-training models, methods and criteria of its evaluation, pp. 39 - 57 (Eds. Teschner, W.-P.; Harbo, T.; Gran, B.; Haft, H.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1983)
11.
Book Chapter
Edelstein, W.: Cultural constraints on development and the vicissitudes of progress. In: The child and other cultural inventions, pp. 48 - 81 (Eds. Kessel, F. S.; Siegel, A. W.). Praeger, New York (1983)
12.
Book Chapter
Mayer, K. U.; Papastefanou, G.: Arbeitseinkommen im Lebensverlauf: Probleme der retrospektiven Erfassung und empirische Materialien. In: Ansätze der Lebenseinkommensanalyse, pp. 101 - 122 (Ed. Schmähl, W.). Mohr, Tübingen (1983)

Working Paper (1)

13.
Working Paper
Carroll, G. R.; Mayer, K. U.: Organizational effects in the wage attainment process. Arbeitspapier / Sonderforschungsbereich Mikroanalytische Grundlagen der Gesellschaftspolitik 95 (1983), 29 pp.

Report (1)

14.
Report
Jahresbericht 1983. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1983), 158 pp.

Book Review (1)

15.
Book Review
Baltes, P. B.; Skinner, E. A.: A life-span study continued [Review of the book Present and past in middle life]. Science 220, pp. 62 - 63 (1983)
Go to Editor View