Scientific Publications

Journal Article (3)

1.
Journal Article
Baltes, P. B.; Dittmann-Kohli, F.: Einige einführende Überlegungen zur Intelligenz im Erwachsenenalter. Neue Sammlung 22, pp. 261 - 278 (1982)
2.
Journal Article
Edelstein, W.; Noam, G. G.: Regulatory structures of the self and 'postformal' stages in adulthood. Human Development 25 (6), pp. 407 - 422 (1982)
3.
Journal Article
Lachman, M. E.; Baltes, P. B.; Nesselroade, J. R.; Willis, S. L.: Examination of personality-ability relationships in the elderly: The role of the contextual (interface) assessment mode. Journal of Research in Personality 16, pp. 485 - 501 (1982)

Book (5)

4.
Book
Edelstein, W.; Keller, M. (Eds.): Perspektivität und Interpretation: Beiträge zur Entwicklung des sozialen Verstehens. Suhrkamp, Frankfurt am Main (1982), 466 pp.
5.
Book
Anders, K.: Von Worten zur Syntax: Spracherwerb im Dialog. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1982), 250 pp.
6.
Book
Auwärter, M.: Sprachgebrauch in Abhängigkeit von Merkmalen der Sprecher und der Sprechsituation: eine soziolinguistische Untersuchung. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1982), XIII, 365 pp.
7.
Book
Hess, J. P.: Empirische Sozialforschung und automatisierte Datenverarbeitung. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1982), VII, 162 pp.
8.
Book
Reuss, S.: Die Verwirklichung der Vernunft: Hegels emanzipatorisch-affirmative Bildungstheorie. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1982), X, 672 pp.

Book Chapter (7)

9.
Book Chapter
Baltes, M. M.; Baltes, P. B.: Microanalytical research on environmental factors and plasticity in psychological aging. In: Review of human development, pp. 524 - 539 (Eds. Field, T. M.; Huston, A.; Quay, H. C.; Troll, L.; Finley, G. E.). Wiley, New York (1982)
10.
Book Chapter
Baltes, P. B.: Life-span developmental psychology: Some converging observations on history and theory. In: Readings in adult development and aging, pp. 12 - 25 (Eds. Schaie, K. W.; Geiwitz, J.). Little, Brown and Co., Boston, Mass. (1982)
11.
Book Chapter
Baltes, P. B.; Willis, S. L.: Plasticity and enhancement of intellectual functioning in old age: Penn State's Adult Development and Enrichment Project (ADEPT). In: Aging and cognitive processes, pp. 353 - 389 (Eds. Craik, F. I. M.; Trehub, S.). Plenum Press, New York (1982)
12.
Book Chapter
Edelstein, W.; Keller, M.: Perspektivität und Interpretation: Zur Entwicklung des sozialen Verstehens. In: Perspektivität und Interpretation: Beiträge zur Entwicklung des sozialen Verstehens, pp. 9 - 43 (Eds. Edelstein, W.; Keller, M.). Suhrkamp, Frankfurt am Main (1982)
13.
Book Chapter
Edelstein, W.; Keller, M.; Wahlen, K.: Entwicklung sozial-kognitiver Prozesse: Eine theoretische und empirische Rekonstruktion. In: Perspektivenübernahme und soziales Handeln: Texte zur sozial-kognitiven Entwicklung, pp. 181 - 204 (Ed. Geulen, D.). Suhrkamp, Frankfurt am Main (1982)
14.
Book Chapter
Willis, S. L.; Baltes, P. B.: Intelligence in adulthood and aging: Contemporary issues. In: Readings in adult development and aging, pp. 203 - 220 (Eds. Schaie, K. W.; Geiwitz, J.). Little, Brown and Co., Boston, Mass. (1982)
15.
Book Chapter
Willis, S. L.; Blieszner, R.; Baltes, P. B.: Intellectual training research in aging: Modification of performance on the fluid ability of figural relations. In: Readings in adult development and aging, pp. 313 - 325 (Eds. Schaie, K. W.; Geiwitz, J.). Little, Brown and Co., Boston, Mass. (1982)

Working Paper (1)

16.
Working Paper
Mayer, K. U.; Papastefanou, G.; Tölke, A.: Editionsregeln: Anweisungen zur Durchsicht und Korrektur einer retrospektiven Lebensverlaufsbefragung. (1982), 31 pp.

Report (1)

17.
Report
Jahresbericht über die Forschungstätigkeit und die Service-Einheiten November 1981 bis Oktober 1982. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin (1982), 262 pp.
Go to Editor View