Scientific Publications
Journal Article (14)
1.
Journal Article
73, pp. 455 - 458 (1986)
Cognitive processes of spatial coordinate assignment: On weighting perceptual cues. Naturwissenschaften 2.
Journal Article
2 (1), pp. 1 - 18 (1986)
Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education 3.
Journal Article
14 (1), pp. 8 - 18 (1986)
Ueberblick ueber die Entwicklung des Lernens und des Gedächtnisses im Kindes- und Erwachsenenalter. Unterrichtswissenschaft 4.
Journal Article
23 (7), pp. 104 - 109 (1986)
Forschungsprojekt Selbstkontrolle: Warum es Kindern so schwer fällt, bei der Sache zu bleiben. Bild der Wissenschaft 5.
Journal Article
Motivation and information processing: A new look at decision making, dynamic change, and action control. Sorrentino, Richard M. (ed); Higgins, Edward Tory (ed). (1986). Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behavior. (Pp. 404-434). X, 610pp. (1986)
6.
Journal Article
95 (3), pp. 247 - 251 (1986)
Motivational and volitional determinants of depression: The degenerated-intention hypothesis. Journal of Abnormal Psychology 7.
Journal Article
28, pp. 107 - 119 (1986)
Visuelle sequentielle Darbietung und "normales" Lesen: Ein Vergleich zweier experimenteller Darbietungsarten. Psychologische Beiträge 8.
Journal Article
48, pp. 47 - 51 (1986)
Effects of secondary tasks on search performance. Psychologial Research 9.
Journal Article
4 (3), pp. 309 - 341 (1986)
Fuzzy Concepts and the Perception of Emotion in Facial Expressions. Social Cognition 10.
Journal Article
42 (2), pp. 218 - 236 (1986)
The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational processes in memory. Journal of Experimental Child Psychology 11.
Journal Article
17 (3), pp. 315 - 336 (1986)
Metamemory and motivation: A comparison of strategy use and performance in German and American children. Journal of Cross-Cultural Psychology 12.
Journal Article
1 (3), pp. 81 - 91 (1986)
The role of classroom differences in achievement changes. European Journal of Psychology of Education 13.
Journal Article
18 (1), pp. 2 - 11 (1986)
Wissen, wann jemand nicht genug weiß. Unterscheiden Vorschulkinder zwischen eindeutigen und uneindeutigen Hinweis-Äusserungen? Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 14.
Journal Article
41 (3), pp. 395 - 410 (1986)
Recall, clustering, and metamemory in young children. Journal of Experimental Child Psychology Book (1)
15.
Book
Wissen durch Denken?: Über den naiven Empirismus im Denken von Vorschulkindern. Aschendorff, Münster (1986)
Book Chapter (8)
16.
Book Chapter
Cambridge studies in social and emotional development, pp. 203 - 237 (Eds. Izard, C. E.; Read, P. B.) (1986)
Concepts of emotion in developmental psychology. In: Measuring emotions in infants and children, Vol. 17.
Book Chapter
Achievement and motivation through the life span. In: Human development and the life course: Multidisciplinary perspectives, pp. 445 - 466 (Eds. Sorensen, A. B.; Weinert, F. E.; Sherrod, L. R.). Erlbaum, Hillsdale (1986)
18.
Book Chapter
Perspektiven der Motivationspsychologie des Menschen: ein neues experimentelles Paradigma. In: Allen Die Zukunft der experimentellen Psychologie, pp. 229 - 245 (Eds. Sarris, V.; Parducci, A.). Beltz, Weinheim (1986)
19.
Book Chapter
Ein Plädoyer für einen eingeschränkten Universalismus. In: Zur Bestimmung der Moral, pp. 126 - 144 (Eds. Edelstein, W.; Nunner-Winkler, G.). Suhrkamp, Frankfurt a. M. (1986)
20.
Book Chapter
Strukturgleichungsmodelle der zweiten Generation: Eine Einführung. In: Strukturmodelle für Längsschnittdaten und Zeitreihen. LISREL, Pfad und Varianzanalysen, pp. 13 - 26 (Eds. Moebus, C.; Schneider, W.). Huber, Bern (1986)