Publikationen 2017

Zeitschriftenartikel

  1. 41.
    Sonuga-Barke, E. J. S.; Kennedy, M.; Kumsta, R.; Knights, N.; Golm, D.; Rutter, M.; Maughan, B.; Schlotz, W.; Kreppner, J.: Child-to-adult neurodevelopmental and mental health trajectories after early life deprivation: The young adult follow-up of the longitudinal English and Romanian Adoptees study. The Lancet 389 (10078), S. 1539 - 1548 (2017)
  2. 42.
    Teng, X.; Tian, X.; Rowland, J.; Poeppel, D.: Concurrent temporal channels for auditory processing: Oscillatory neural entrainment reveals segregation of function at different scales. PLoS Biology 15 (11) (2017)
  3. 43.
    Teng, X.; Tian, X.; Doelling, K.; Poeppel, D.: Theta band oscillations reflect more than entrainment: Behavioral and neural evidence demonstrates an active chunking process. European Journal of Neuroscience: European Neuroscience Association 48 (8), S. 2770 - 2782 (2018)
  4. 44.
    Ullrich, S.; Aryani, A.; Kraxenberger, M.; Jacobs, A. M.; Conrad, M.: On the relation between the general affective meaning and the basic sublexical, lexical, and inter-lexical features of poetic texts—A case study using 57 poems of H. M. Enzensberger. Frontiers in Psychology 7 (2017)
  5. 45.
    Wallot, S.: Recurrence quantification analysis of processes and products of discourse: A tutorial in R. Discourse Processes 54 (5-6) (2017)
  6. 46.
    Wassiliwizky, E.; Koelsch, S.; Wagner, V.; Jacobsen, T.; Menninghaus, W.: The emotional power of poetry: Neural circuitry, psychophysiology, compositional principles. Social Cognitive and Affective Neuroscience 12 (8), S. 1229 - 1240 (2017)
  7. 47.
    Wassiliwizky, E.; Jacobsen, T.; Heinrich, J.; Schneiderbauer, M.; Menninghaus, W.: Tears falling on goosebumps: Co-occurrence of emotional lacrimation and emotional piloerection indicates a psychophysiological climax in emotional arousal. Frontiers in Psychology 8 (2017)

Buchkapitel

  1. 48.
    Elvers, P.: Aristides Quintilianus: De musica. In: Musiktheorie von der Antike bis zur Gegenwart, S. 28 - 30 (Hg. Scheideler, U.; Wörner, F.). Bärenreiter ; Metzler, Kassel ; Stuttgart (2017)
  2. 49.
    Elvers, P.: Aristoxenos von Tarent: Elementa harmonica. In: Musiktheorie von der Antike bis zur Gegenwart, S. 30 - 32 (Hg. Scheideler, U.; Wörner, F.). Bärenreiter ; Metzler, Kassel ; Stuttgart (2017)
  3. 50.
    Elvers, P.: Nikomachos von Gerasa: Encheiridion. In: Musiktheorie von der Antike bis zur Gegenwart, S. 348 - 349 (Hg. Scheideler, U.; Wörner, F.). Bärenreiter ; Metzler, Kassel ; Stuttgart (2017)
  4. 51.
    Håkonsson, D. D.; Mitkidis, P.; Wallot, S.: Team Emotions and Team Learning. In: The Oxford Handbook of Group and Organizational Learning. Advance online publication (Hg. Argote, L.; Levine, J. M.). Oxford University Press, Oxford, GB (2017)
  5. 52.
    Kaufmann, M.: Flavius Magnus Aurelius Cassiodor: Institutiones. In: Musiktheorie von der Antike bis zur Gegenwart, S. 81 - 83 (Hg. Scheideler, U.; Wörner, F.). Bärenreiter; Metzler, Kassel ; Stuttgart (2017)
  6. 53.
    Kaufmann, M.: Euklid: Sectio Canonis. In: Musiktheorie von der Antike bis zur Gegenwart, S. 129 - 131 (Hg. Scheideler, U.; Wörner, F.). Bärenreiter ; Metzler, Kassel ; Stuttgart (2017)
  7. 54.
    Kaufmann, M.: Giovanni Battista Doni: Compendio del trattato. In: Musiktheorie von der Antike bis zur Gegenwart, S. 119 - 122 (Hg. Scheideler, U.; Wörner, F.). Bärenreiter ; Metzler, Kassel ; Stuttgart (2017)
  8. 55.
    Kuijpers, M. M.; Hakemulder, F.: Narrative absorption: Introduction and overview. In: Narrative Absorption, S. 1 - 10 (Hg. Hakemulder, F.; Kuijpers, M. M.; Tan, E. S.; Bálint, K.; Doicaru, M. M.). John Benjamins Publishing, Amsterdam (2017)
  9. 56.
    Sarkhosh, K.: Wenn die Wirklichkeit aus den Fugen gerät. Über das konfliktbeladene Aufeinandertreffen inkompatibler Glaubens- und Erkenntnissysteme in drei britischen fantastischen Filmen des Jahres 1973 (›The Legend of Hell House‹, ›Don’t Look Now‹, ›The Wicker Man‹). In: Funktionen der Fantastik. Neue Formen des Weltbezugs von Literatur und Film nach 1945, S. 77 - 101 (Hg. Klimek, S.; Lambrecht, T.; Kindt, T.). Universitätsverlag Winter, Heidelberg (2017)
  10. 57.
    Sarkhosh, K.: »The Land of Lost Content« – Ökokritik im Zeichen von Utopie, Alterität und Nostalgie in Nicolas Roegs Filmen ›Walkabout‹ (1971) und ›The Man Who Fell to Earth‹ (1976). In: Literatur und Ökologie: Neue literatur- und kulturwissenschaftliche Perspektiven, S. 213 - 226 (Hg. Sollte-Gresser, C.; Schmidt, C.). AISTHESIS, Bielefeld (2017)
  11. 58.
    Sarkhosh, K.: Trash, Boom, Bang: Ein Forschungsüberblick. In: Banal, trivial, phänomenal. Spielarten des Trash, S. 11 - 42 (Hg. Nesselhauf, J.; Schleich, M.). Büchner, Darmstadt (2017)
  12. 59.
    Sarkhosh, K.: Confectioning World Literature. Reader’s Guides and the Uniformity of Taste. In: Le comparatisme comme approche critique/Comparative literature as a critical approach, Bd. 5, S. 63 - 72 (Hg. Tomiche, A.). Classiques Garnier, Paris (2017)
  13. 60.
    Toelle, J.: Italienische Opernindustrie global: Theater und Verlag. In: Giacomo-Puccini-Handbuch, S. 39 - 46 (Hg. Erkens, R.). J.B. Metzler, Stuttgart (2017)
Zur Redakteursansicht