Publikationen im Jahrbuch 2014

Jahrbuch
1.
Gefühle als geschichtsmächtige Kategorie: Ingrid Bauer und Christa Hämmerle im Gespräch mit Ute Frevert. L'Homme: Europäische Zeitschrift für Feministische Geschichtswissenschaft 24 (1), 109-117 (2013)
2.
Auksztulewicz, R.; Blankenburg, F.;
Subjective rating of weak tactile stimuli is parametrically encoded in event-related potentials. The Journal of Neuroscience 33 (29), 11878-11887 (2013)
3.
Avrahami, J.; Güth, W.; Hertwig, R.; Kareev, Y.; Otsubo, H.;
Learning (not) to yield: An experimental study of evolving ultimatum game behavior. The Journal of Socio-Economics 47, 47-54 (2013)
4.
Avugos, S.; Köppen, J.; Czienskowski, U.; Raab, M.; Bar-Eli, M.;
The "hot hand" reconsidered : A meta-analytic approach. Psychology of Sport and Exercise 14 (1), 21-27 (2013)
5.
Balatel, A.; Boero, R.; Jonaityte, I.; Monti, M.; Novarese, M.; Pacelli, V.;
Beyond the MiFID : Envisioning cognitively suitable and representationally supportive approaches to assessing investment preferences for more informed financial decisions. CAREFIN Working Paper (2013-07-29), (2013)
6.
Barkoczi, D.; Galesic, M.;
Social learning in complex networks : The role of building blocks and environmental change. Cooperative minds: Social interaction and group dynamics. Proceedings of the 35th Annual Conference of the Cognitive Science Society, 1821-1826 (2013)
7.
Baumert, J.;
Forum I: Demographische Entwicklung, Bildungssystem und Ressourcenfrage. Impulsreferat. Zukunft durch Bildung - Bildung für die Zukunft. Ergebnisse des Bildungsforums I, 11-24 (2013)
8.
Baumert, J.; Kunter, M.;
The COACTIV model of teachers' professional competence. Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : Results from the COACTIV project 8, 25-48 (2013)
9.
Baumert, J.; Kunter, M.;
The effect of content knowledge and pedagogical content knowledge on instructional quality and student achievement. Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : Results from the COACTIV project 8, 175-205 (2013)
10.
Baumert, J.; Kunter, M.;
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Stichwort : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 277-337 (2013)
11.
Baumert, J.; Kunter, M.; Blum, W.; Klusmann, U.; Krauss, S.; Neubrand, M.;
Professional competence of teachers, cognitively activating instruction, and the development of students' mathematical literacy (COACTIV): A research program. Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : Results from the COACTIV project 8, 1-21 (2013)
12.
Baumert, J.; Maaz, K.; Neumann, M.; Becker, M.; Dumont, H.;
Die Berliner Schulstrukturreform : Hintergründe, Zielstellungen und theoretischer Rahmen. Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen, 9-34 (2013)
13.
Baumert, J.; Maaz, K.; Neumann, M.; Becker, M.; Dumont, H.; Böse, S.; Kropf, M.;
Die Berliner Schulstrukturreform : Zusammenfassung und Ausblick. Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen, 263-281 (2013)
14.
Baumert, J.; Masuhr, V.; Möller, J.; Riecke-Baulecke, T.; Tenorth, H.-E.; Werning, R.;
Inklusion: Forschungsergebnisse und Perspektiven. Schulmanagement-Handbuch 146. Oldenbourg, München. (2013)
15.
Becker, M.; Neumann, M.; Baumert, J.; Maaz, K.;
Kohortenvergleich zwischen den Jahrgängen 2004/05 und 2010/11 in Berlin. Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen, 75-86 (2013)
16.
Becker, M.; Neumann, M.; Kropf, M.; Maaz, K.; Baumert, J.; Dumont, H.; Böse, S.; Tetzner, J.; Knoppick, H.;
Durchführung, Datengrundlage, Erhebungsinstrumente und statistische Methoden. Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen, 49-74 (2013)
17.
Beljan, M.;
"AIDS concerns us all!" : Rita Süssmuth's self-help book "AIDS. Ways out of Fear" (1987). History of Emotions - Insights into Research / Geschichte der Gefühle - Einblicke in die Forschung, (2013-10)
18.
History by generations : Generational dynamics in modern history. Göttinger Studien zur Generationsforschung 11. Wallstein, Göttingen. (2013)
19.
Berghoff, H.; Jensen, U.; Lubinski, C.; Weisbrod, B.;
Introduction. History by generations : Generational dynamics in modern history 11, 7-12 (2013)
20.
Bleichrodt, H.; Kothiyal, A.; Prelec, D.; Wakker, P. P.;
Compound invariance implies prospect theory for simple prospects. Journal of Mathematical Psychology 57 (1-2), 68-77 (2013)
Zur Redakteursansicht