Scientific Publications

Journal Article (14)

1.
Journal Article
Friederici, A. D.; Levelt, W. J. M.: Cognitive processes of spatial coordinate assignment: On weighting perceptual cues. Naturwissenschaften 73, pp. 455 - 458 (1986)
2.
Journal Article
Helmke, A.; Schneider, W.; Weinert, F. E.: Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education 2 (1), pp. 1 - 18 (1986)
3.
Journal Article
Knopf, M.: Ueberblick ueber die Entwicklung des Lernens und des Gedächtnisses im Kindes- und Erwachsenenalter. Unterrichtswissenschaft 14 (1), pp. 8 - 18 (1986)
4.
Journal Article
Kuhl, J.: Forschungsprojekt Selbstkontrolle: Warum es Kindern so schwer fällt, bei der Sache zu bleiben. Bild der Wissenschaft 23 (7), pp. 104 - 109 (1986)
5.
Journal Article
Kuhl, J.: Motivation and information processing: A new look at decision making, dynamic change, and action control. Sorrentino, Richard M. (ed); Higgins, Edward Tory (ed). (1986). Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behavior. (Pp. 404-434). X, 610pp. (1986)
6.
Journal Article
Kuhl, J.; Helle, P.: Motivational and volitional determinants of depression: The degenerated-intention hypothesis. Journal of Abnormal Psychology 95 (3), pp. 247 - 251 (1986)
7.
Journal Article
Müsseler, J.; Nattkemper, D.: Visuelle sequentielle Darbietung und "normales" Lesen: Ein Vergleich zweier experimenteller Darbietungsarten. Psychologische Beiträge 28, pp. 107 - 119 (1986)
8.
Journal Article
Prinz, W.; Nattkemper, D.: Effects of secondary tasks on search performance. Psychologial Research 48, pp. 47 - 51 (1986)
9.
Journal Article
Russell, J. A.; Bullock, M.: Fuzzy Concepts and the Perception of Emotion in Facial Expressions. Social Cognition 4 (3), pp. 309 - 341 (1986)
10.
Journal Article
Schneider, W.: The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational processes in memory. Journal of Experimental Child Psychology 42 (2), pp. 218 - 236 (1986)
11.
Journal Article
Schneider, W.; Borkowski, J. G.; Kurtz, B. E.; Kerwin, K.: Metamemory and motivation: A comparison of strategy use and performance in German and American children. Journal of Cross-Cultural Psychology 17 (3), pp. 315 - 336 (1986)
12.
Journal Article
Schneider, W.; Helmke, A.: The role of classroom differences in achievement changes. European Journal of Psychology of Education 1 (3), pp. 81 - 91 (1986)
13.
Journal Article
Sodian, B.: Wissen, wann jemand nicht genug weiß. Unterscheiden Vorschulkinder zwischen eindeutigen und uneindeutigen Hinweis-Äusserungen? Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 18 (1), pp. 2 - 11 (1986)
14.
Journal Article
Sodian, B.; Schneider, W.; Perlmutter, M.: Recall, clustering, and metamemory in young children. Journal of Experimental Child Psychology 41 (3), pp. 395 - 410 (1986)

Book (1)

15.
Book
Sodian, B.: Wissen durch Denken?: Über den naiven Empirismus im Denken von Vorschulkindern. Aschendorff, Münster (1986)

Book Chapter (8)

16.
Book Chapter
Bullock, M.; Russell, J. A.: Concepts of emotion in developmental psychology. In: Measuring emotions in infants and children, Vol. Cambridge studies in social and emotional development, pp. 203 - 237 (Eds. Izard, C. E.; Read, P. B.) (1986)
17.
Book Chapter
Heckhausen, H.: Achievement and motivation through the life span. In: Human development and the life course: Multidisciplinary perspectives, pp. 445 - 466 (Eds. Sorensen, A. B.; Weinert, F. E.; Sherrod, L. R.). Erlbaum, Hillsdale (1986)
18.
Book Chapter
Kuhl, J.; Atkinson, J. W.: Perspektiven der Motivationspsychologie des Menschen: ein neues experimentelles Paradigma. In: Allen Die Zukunft der experimentellen Psychologie, pp. 229 - 245 (Eds. Sarris, V.; Parducci, A.). Beltz, Weinheim (1986)
19.
Book Chapter
Nunner-Winkler, G.: Ein Plädoyer für einen eingeschränkten Universalismus. In: Zur Bestimmung der Moral, pp. 126 - 144 (Eds. Edelstein, W.; Nunner-Winkler, G.). Suhrkamp, Frankfurt a. M. (1986)
20.
Book Chapter
Schneider, W.: Strukturgleichungsmodelle der zweiten Generation: Eine Einführung. In: Strukturmodelle für Längsschnittdaten und Zeitreihen. LISREL, Pfad und Varianzanalysen, pp. 13 - 26 (Eds. Moebus, C.; Schneider, W.). Huber, Bern (1986)
Go to Editor View