Zeitschriftenartikel (5731)

5661.
Zeitschriftenartikel
Kuhl, J.: Forschungsprojekt Selbstkontrolle: Warum es Kindern so schwer fällt, bei der Sache zu bleiben. Bild der Wissenschaft 23 (7), S. 104 - 109 (1986)
5662.
Zeitschriftenartikel
Kuhl, J.: Motivation and information processing: A new look at decision making, dynamic change, and action control. Sorrentino, Richard M. (ed); Higgins, Edward Tory (ed). (1986). Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behavior. (Pp. 404-434). X, 610pp. (1986)
5663.
Zeitschriftenartikel
Kuhl, J.; Helle, P.: Motivational and volitional determinants of depression: The degenerated-intention hypothesis. Journal of Abnormal Psychology 95 (3), S. 247 - 251 (1986)
5664.
Zeitschriftenartikel
Müsseler, J.; Nattkemper, D.: Visuelle sequentielle Darbietung und "normales" Lesen: Ein Vergleich zweier experimenteller Darbietungsarten. Psychologische Beiträge 28, S. 107 - 119 (1986)
5665.
Zeitschriftenartikel
Prinz, W.; Nattkemper, D.: Effects of secondary tasks on search performance. Psychologial Research 48, S. 47 - 51 (1986)
5666.
Zeitschriftenartikel
Russell, J. A.; Bullock, M.: Fuzzy Concepts and the Perception of Emotion in Facial Expressions. Social Cognition 4 (3), S. 309 - 341 (1986)
5667.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.: The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational processes in memory. Journal of Experimental Child Psychology 42 (2), S. 218 - 236 (1986)
5668.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Borkowski, J. G.; Kurtz, B. E.; Kerwin, K.: Metamemory and motivation: A comparison of strategy use and performance in German and American children. Journal of Cross-Cultural Psychology 17 (3), S. 315 - 336 (1986)
5669.
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Helmke, A.: The role of classroom differences in achievement changes. European Journal of Psychology of Education 1 (3), S. 81 - 91 (1986)
5670.
Zeitschriftenartikel
Sodian, B.: Wissen, wann jemand nicht genug weiß. Unterscheiden Vorschulkinder zwischen eindeutigen und uneindeutigen Hinweis-Äusserungen? Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 18 (1), S. 2 - 11 (1986)
5671.
Zeitschriftenartikel
Sodian, B.; Schneider, W.; Perlmutter, M.: Recall, clustering, and metamemory in young children. Journal of Experimental Child Psychology 41 (3), S. 395 - 410 (1986)
5672.
Zeitschriftenartikel
Asendorpf, J. B.: Cics - the Munich Contact Initiation Coding System for Children. Cahiers de Psychologie Cognitive 5 (3-4), S. 400 - 400 (1985)
5673.
Zeitschriftenartikel
Asendorpf, J. B.: Embarrassed Smiles. Bulletin of the British Psychological Society 38 (MAY), S. A53 - A53 (1985)
5674.
Zeitschriftenartikel
Breuer, K.-H.: Intentionality of perception in early infancy. Human Development 28 (2), S. 71 - 83 (1985)
5675.
Zeitschriftenartikel
Döbert, R.; Nunner-Winkler, G.: Interplay of Formal and Material Role-Taking in the Understanding of Suicide among Adolescents and Young-Adults .1. Formal and Material Role-Taking. Human Development 28 (5), S. 225 - 239 (1985)
5676.
Zeitschriftenartikel
Döbert, R.; Nunner-Winkler, G.: Interplay of Formal and Material Role-Taking in the Understanding of Suicide among Adolescents and Young-Adults .2. Naive Suicide Theories and the Structural Approach. Human Development 28 (6), S. 313 - 330 (1985)
5677.
Zeitschriftenartikel
Friederici, A. D.: Levels of processing and vocabulary types: Evidence from online comprehension in normals and agrammatics. Cognition 19, S. 133 - 166 (1985)
5678.
Zeitschriftenartikel
Gollwitzer, P. M.; Wicklund, R. A.: Self-symbolizing and the neglect of others' perspectives. Journal of Personality and Social Psychology 48 (3), S. 702 - 715 (1985)
5679.
Zeitschriftenartikel
Halisch, F.; Schütz, N.; Wolter, J.: Altruistic vs restorative helping in preschoolers - the role of consequence information, expressive cues, and empathy. Cahiers de Psychologie Cognitive 5 (3-4), S. 357 - 357 (1985)
5680.
Zeitschriftenartikel
Kolk, H. H. J.; Friederici, A. D.: Strategy and impairment in sentence understanding by Broca's and Wernicke's aphasics. Cortex 21, S. 47 - 67 (1985)
Zur Redakteursansicht