Zeitschriftenartikel (5724)
5581.
Zeitschriftenartikel
21 (1), S. 70 - 82 (1989)
Eine deutsche Version des California-Child-Q-Sort, Kurzform. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 5582.
Zeitschriftenartikel
8 (2), S. 72 - 85 (1989)
Zweierlei Experten: Problemisten, Partiespieler und Novizen beim Lösen von Schachproblemen. Sprache und Kognition 5583.
Zeitschriftenartikel
13, S. 915 - 932 (1989)
Affective student characteristics and cognitive development: Problems, pitfalls, perspectives. International Journal of Educational Research 5584.
Zeitschriftenartikel
21 (3), S. 223 - 247 (1989)
Sind Mütter gute Diagnostiker ihrer Kinder? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 5585.
Zeitschriftenartikel
1, S. 132 - 141 (1989)
The impact of instructional quality on student cognitive motivational development - Results of the "Munich Study". Paidagogike Episteme 5586.
Zeitschriftenartikel
25 (5), S. 780 - 786 (1989)
Aging and memory for action events: The role of familiarity. Developmental Psychology 5587.
Zeitschriftenartikel
8 (4), S. 203 - 215 (1989)
Gedächtnis fuer Handlungen unterschiedlicher Vertrautheit - Hinweise aus entwicklungspsychologischen Studien. Sprache und Kognition 5588.
Zeitschriftenartikel
21 (2), S. 110 - 123 (1989)
Das Memory-Spiel: Zeichen verborgener Gedächtniskunst kleiner Kinder? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 5589.
Zeitschriftenartikel
48 (1), S. 45 - 61 (1989)
Metamemory, Memory Performance, and Causal Attributions in Gifted and Average Children. Journal of Experimental Child Psychology 5590.
Zeitschriftenartikel
93 (2), S. 140 - 146 (1989)
NMR studies of molecular motion in various defect pyrochlores containing ammonium. Berichte der Bunsen-Gesellschaft für Physikalische Chemie 5591.
Zeitschriftenartikel
33 (3), S. 315 - 319 (1989)
Is "thinking" belief? Reply to Wellman and Bartsch. Cognition 5592.
Zeitschriftenartikel
60 (3), S. 689 - 700 (1989)
Exploration of the Autistic Childs Theory of Mind - Knowledge, Belief, and Communication. Child Development 5593.
Zeitschriftenartikel
3 (3), S. 157 - 168 (1989)
Möglichkeiten der fruehen Vorhersage von Leseleistungen im Grundschulalter. Zeitschrift fuer Paedagogische Psychologie 5594.
Zeitschriftenartikel
14 (4), S. 382 - 393 (1989)
The knowledge base and text recall: Evidence from a short-term longitudinal study. Contemporary Educational Psychology 5595.
Zeitschriftenartikel
81 (3), S. 306 - 312 (1989)
Domain-specific knowledge and memory performance: A comparison of high- and low-aptitude children. Journal of Educational Psychology 5596.
Zeitschriftenartikel
20 (2), S. 191 - 213 (1989)
Perceiving the causes of success and failure: A cross-cultural examination of attributional concepts. Journal of Cross-Cultural Psychology 5597.
Zeitschriftenartikel
20 (4), S. 220 - 229 (1989)
Auswirkungen der Verhaltens-Selbstprotokollierung auf die Einstellungs-Verhaltens-Konsistenz. Zeitschrift fuer Sozialpsychologie 5598.
Zeitschriftenartikel
34 (12), S. 1102 - 1103 (1989)
Knowledge Aided Information-Processing - Vandermeer,E, Hoffmann,J. Contemporary Psychology 5599.
Zeitschriftenartikel
34 (6), S. 575 - 575 (1989)
Memory and Amnesia - an Introduction - Parkin,Aj. Contemporary Psychology 5600.
Zeitschriftenartikel
13, S. 895 - 914 (1989)
Quality of instruction and achievement outcomes. International Journal of Educational Research