Zeitschriftenartikel (5739)
5481.
Zeitschriftenartikel
38 (2), S. 130 - 141 (1992)
Das Muenchener Aufmerksamkeitsinventar (MAI): Ein Instrument zur systematischen Verhaltensbeobachtung der Schueleraufmerksamkeit im Unterricht. Diagnostica 5482.
Zeitschriftenartikel
30 (6), S. 468 - 468 (1992)
The Cognitive Representation of Action - Evidence from Effects of Correspondence between Irrelevant Stimulus Information and Conditioned Action Effects. Bulletin of the Psychonomic Society 5483.
Zeitschriftenartikel
28 (2), S. 186 - 206 (1992)
How Attitudes Guide Memory-Based Judgments - a 2-Process Model. Journal of Experimental Social Psychology 5484.
Zeitschriftenartikel
5 (1), S. 11 - 16 (1992)
Jenseits des verbalen Gedächtnisses - Wie ältere Menschen ausgefuehrte Handlungen erinnern. Zeitschrift fuer Gerontopsychologie und Psychiatrie 5485.
Zeitschriftenartikel
4, S. 627 - 644 (1992)
Contextual interference in motor learning: Dissociated effects due to the nature of task variations. Quarterly Journal of Experimental Psychology A 5486.
Zeitschriftenartikel
18 (4), S. 412 - 419 (1992)
The Role of Bodily Sensations in the Evaluation of Social Events. Personality and Social Psychology Bulletin 5487.
Zeitschriftenartikel
54, S. 246 - 266 (1992)
Apparent distance reduction with moving stimuli (tandem effect): Evidence for an attentional-shifting model. Psychological Research 5488.
Zeitschriftenartikel
70, S. 11 - 15 (1992)
Vom Selbst zum Miteinander. Soziales Lernen im Kindesalter. Welt des Kindes 5489.
Zeitschriftenartikel
44 (2), S. 252 - 272 (1992)
Zur moralischen Sozialisation. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 5490.
Zeitschriftenartikel
3 (4), S. 485 - 487 (1992)
Die psychischen Phänomene des Franz Brentano. Kritik zu Ansgar Beckermann: Das Problem der Intentionalität - Naturalistische Lösung oder meßtheoretische Auflösung? Ethik und Sozialwissenschaften 5491.
Zeitschriftenartikel
4 (1), S. 1 - 20 (1992)
Why don't we perceive our brain states? European Journal of Cognitive Psychology 5492.
Zeitschriftenartikel
30 (6), S. 474 - 474 (1992)
What gest synchronized with what in sensorimotor synchronization. Bulletin of the Psychonomic Society 5493.
Zeitschriftenartikel
17 (1), S. 47 - 55 (1992)
Discriminant Effects of Performance-Oriented and Structure- Oriented Mathematics Tasks on Achievement Growth. Contemporary Educational Psychology 5494.
Zeitschriftenartikel
63 (2), S. 461 - 473 (1992)
Expertise, Aptitude, and Strategic Remembering. Child Development 5495.
Zeitschriftenartikel
27 (3-4), S. 13 - 13 (1992)
The Attentional Spotlight - Some Spotlights on a Spotted Metaphor. International Journal of Psychology 5496.
Zeitschriftenartikel
44, S. 373 - 390 (1992)
Inflectional and derivational morphology in the mental lexicon: Symmetries and asymmetries in repetition priming. Quarterly Journal of Experimental Psychology Section A: Human Experimental Psychology 5497.
Zeitschriftenartikel
17 (3), S. 266 - 277 (1992)
Spontaneous use of conceptual mathematical knowledge in elementary school children. Contemporary Educational Psychology 5498.
Zeitschriftenartikel
38 (5), S. 7 - 29 (1992)
Warum werden Kapitänsaufgaben "gelöst"? Der Mathematikunterricht 5499.
Zeitschriftenartikel
7 (2), S. 259 - 268 (1992)
The role of situational context in solving word problems. Cognitive Development 5500.
Zeitschriftenartikel
The different routes to social judgments: Experiential versus informational strategies. Martin, Leonard L. (ed); Tesser, Abraham (ed). (1992). the Construction of Social Judgments. (Pp. 249-275). X, 358pp. (1992)