Zeitschriftenartikel (4876)
4621.
Zeitschriftenartikel
30 (6), S. 468 - 468 (1992)
The Cognitive Representation of Action - Evidence from Effects of Correspondence between Irrelevant Stimulus Information and Conditioned Action Effects. Bulletin of the Psychonomic Society 4622.
Zeitschriftenartikel
28 (2), S. 186 - 206 (1992)
How Attitudes Guide Memory-Based Judgments - a 2-Process Model. Journal of Experimental Social Psychology 4623.
Zeitschriftenartikel
5 (1), S. 11 - 16 (1992)
Jenseits des verbalen Gedächtnisses - Wie ältere Menschen ausgefuehrte Handlungen erinnern. Zeitschrift fuer Gerontopsychologie und Psychiatrie 4624.
Zeitschriftenartikel
4, S. 627 - 644 (1992)
Contextual interference in motor learning: Dissociated effects due to the nature of task variations. Quarterly Journal of Experimental Psychology A 4625.
Zeitschriftenartikel
18 (4), S. 412 - 419 (1992)
The Role of Bodily Sensations in the Evaluation of Social Events. Personality and Social Psychology Bulletin 4626.
Zeitschriftenartikel
54, S. 246 - 266 (1992)
Apparent distance reduction with moving stimuli (tandem effect): Evidence for an attentional-shifting model. Psychological Research 4627.
Zeitschriftenartikel
70, S. 11 - 15 (1992)
Vom Selbst zum Miteinander. Soziales Lernen im Kindesalter. Welt des Kindes 4628.
Zeitschriftenartikel
44 (2), S. 252 - 272 (1992)
Zur moralischen Sozialisation. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 4629.
Zeitschriftenartikel
3 (4), S. 485 - 487 (1992)
Die psychischen Phänomene des Franz Brentano. Kritik zu Ansgar Beckermann: Das Problem der Intentionalität - Naturalistische Lösung oder meßtheoretische Auflösung? Ethik und Sozialwissenschaften 4630.
Zeitschriftenartikel
4 (1), S. 1 - 20 (1992)
Why don't we perceive our brain states? European Journal of Cognitive Psychology 4631.
Zeitschriftenartikel
30 (6), S. 474 - 474 (1992)
What gest synchronized with what in sensorimotor synchronization. Bulletin of the Psychonomic Society 4632.
Zeitschriftenartikel
17 (1), S. 47 - 55 (1992)
Discriminant Effects of Performance-Oriented and Structure- Oriented Mathematics Tasks on Achievement Growth. Contemporary Educational Psychology 4633.
Zeitschriftenartikel
63 (2), S. 461 - 473 (1992)
Expertise, Aptitude, and Strategic Remembering. Child Development 4634.
Zeitschriftenartikel
27 (3-4), S. 13 - 13 (1992)
The Attentional Spotlight - Some Spotlights on a Spotted Metaphor. International Journal of Psychology 4635.
Zeitschriftenartikel
44, S. 373 - 390 (1992)
Inflectional and derivational morphology in the mental lexicon: Symmetries and asymmetries in repetition priming. Quarterly Journal of Experimental Psychology Section A: Human Experimental Psychology 4636.
Zeitschriftenartikel
17 (3), S. 266 - 277 (1992)
Spontaneous use of conceptual mathematical knowledge in elementary school children. Contemporary Educational Psychology 4637.
Zeitschriftenartikel
38 (5), S. 7 - 29 (1992)
Warum werden Kapitänsaufgaben "gelöst"? Der Mathematikunterricht 4638.
Zeitschriftenartikel
7 (2), S. 259 - 268 (1992)
The role of situational context in solving word problems. Cognitive Development 4639.
Zeitschriftenartikel
The different routes to social judgments: Experiential versus informational strategies. Martin, Leonard L. (ed); Tesser, Abraham (ed). (1992). the Construction of Social Judgments. (Pp. 249-275). X, 358pp. (1992)
4640.
Zeitschriftenartikel
6 (4), S. 267 - 282 (1992)
The development of general competence and domain-specific competencies. European Journal of Personality